4284
Sök

Bättre bas när basen får stå fritt.

809 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
#1
Tjennare. har en baslåda 2x10 Ultimate i bagaget på 740.in (sedan) och kapat hål i hatthyllan för bashålen i lådan. men problemet är att den spelar mycket bättre och högre bas när bagageluckan är öppen än när den är stängd. är det någon som kan veta va felet är?

MvH
Senast redigerat av 744GLT (29 december 2010)


5 852 Inlägg
3 december 2010
#2
Åt vilket håll spelar du basarna?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

2 035 Inlägg
3 december 2010
#3
744GLT skrev:
Tjennare. har en baslåda 2x10 Ultimate i bagaget på 740.in (sedan) och kapat hål i hatthyllan för bashålen i lådan. men problemet är att den spelar mycket bättre och högre bas när bagageluckan är öppen än när den är stängd. är det någon som kan veta va felet är?

MvH

Lådan är för stor!

Biljudsveteran sen 1984!

809 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
#4
tujbo skrev:
Åt vilket håll spelar du basarna?

bashögtalarna pekar bakåt.


809 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
#5
bosabengt skrev:
744GLT skrev:
Tjennare. har en baslåda 2x10 Ultimate i bagaget på 740.in (sedan) och kapat hål i hatthyllan för bashålen i lådan. men problemet är att den spelar mycket bättre och högre bas när bagageluckan är öppen än när den är stängd. är det någon som kan veta va felet är?

MvH

Lådan är för stor!

men hur fan gör det så att den spelar bättre när luckan är öppen? :S


2 035 Inlägg
3 december 2010
#6
744GLT skrev:
bosabengt skrev:
744GLT skrev:
Tjennare. har en baslåda 2x10 Ultimate i bagaget på 740.in (sedan) och kapat hål i hatthyllan för bashålen i lådan. men problemet är att den spelar mycket bättre och högre bas när bagageluckan är öppen än när den är stängd. är det någon som kan veta va felet är?

MvH

Lådan är för stor!

men hur fan gör det så att den spelar bättre när luckan är öppen? :S

Vänd baslådan så att basarna spelar mot baksätet. Försök att få det så tätt som möjligt.

Inget tryck får hamna i bagaget.

Biljudsveteran sen 1984!

809 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
#7
bosabengt skrev:
744GLT skrev:
bosabengt skrev:

Lådan är för stor!

men hur fan gör det så att den spelar bättre när luckan är öppen? :S

Vänd baslådan så att basarna spelar mot baksätet. Försök att få det så tätt som möjligt.

Inget tryck får hamna i bagaget.

kan bli lite problem med detta. lådan går bara in åt ett håll


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 december 2010
#8
Då får du bygga ny låda, eller leva med att basen ökar med öppen baklucka och att det låter dåligt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

809 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
#9
ChriZtoffer skrev:
Då får du bygga ny låda, eller leva med att basen ökar med öppen baklucka och att det låter dåligt.

förstår bara inte hur den ökar med öppen tongue


809 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
#10
Bumpar upp denna tråden lite.   Har bytt låda  för basarna och dom spelar väldigt mycket bättre. nu är det så att har jag basen längst in i bagaget med högtalarna mot ryggstödet och basporten är i luckan i mitten av baksätet. men det blir mycket bättre bas om jag ställer basen mitt i bagaget? Problemet med att dom spelar bättre med öppen lucka är borta p.g.a att basarna fått en mindre låda som passar dom bättre

MvH Tommy


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 december 2010
#11
Bygg en ram runt lådan så det blir tätt och basen bara kan komma framåt så ska du se att det kommer låta bättre och bli mer bas. wink Men ska du ha absolut mest bas och skiter i hur det låter så vänder du lådan mot bakluckan och ställer den typ mitt i skuffen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

809 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
#12
ChriZtoffer skrev:
Bygg en ram runt lådan så det blir tätt och basen bara kan komma framåt så ska du se att det kommer låta bättre och bli mer bas. wink Men ska du ha absolut mest bas och skiter i hur det låter så vänder du lådan mot bakluckan och ställer den typ mitt i skuffen.

hmm aa det kan jag testa en kompis har väll kvar en bit spån skiva:p. kanske blir att bara ställa den mitt i men då blir väll problemet att den står förbannat bra ivägen big_smile

Och när den står mitt i så låter det bra och spelar så in i big_smile
Senast redigerat av 744GLT (29 december 2010)


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 december 2010
#13
Att tid och fas för basarna ligger ngt fel kontra övrigt system kan med vara en bov i dramat.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

809 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#14
Lonefox skrev:
Att tid och fas för basarna ligger ngt fel kontra övrigt system kan med vara en bov i dramat.....

hur kollar man det på enkelt sätt? smile


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 december 2010
#15
Skifta + och - till basarna. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

809 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#16
ChriZtoffer skrev:
Skifta + och - till basarna. smile

så + ska över till - och - ska över till + ??`smile
Senast redigerat av 744GLT (30 december 2010)


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 december 2010
#17
Korrekt. smile Kablarna till basen då alltså, inte strömkablarna till steget. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!


Sök