Vad tycker ni om julafton?

Nosliwe
30 december 2010 · 2 024 Inlägg

anledningen till att barnen gillar julen är ju för alla julklappar. Men om dom var tvugna till att köpa julklappar för samma summa som dom själva får för, för egna pengar, då skulle nog inte dom tycka att det är så roligt längre. (jag gillar inte julen, onödigt slöseri med pengar på saker man kanske inte vill ha just nu)

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
SportPilot Ubåtsingenjör
30 december 2010 · 7 232 Inlägg

Nosliwe skrev:
anledningen till att barnen gillar julen är ju för alla julklappar. Men om dom var tvugna till att köpa julklappar för samma summa som dom själva får för, för egna pengar, då skulle nog inte dom tycka att det är så roligt längre. (jag gillar inte julen, onödigt slöseri med pengar på saker man kanske inte vill ha just nu)

just för att de är barn och har ingen egen inkomst, klart som fan att de inte skulle kunna handla några klappar då ! jag köper gladligen jul klappar, det är kul att ge.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Nosliwe
30 december 2010 · 2 024 Inlägg

CHEEVA skrev:

Nosliwe skrev:
anledningen till att barnen gillar julen är ju för alla julklappar. Men om dom var tvugna till att köpa julklappar för samma summa som dom själva får för, för egna pengar, då skulle nog inte dom tycka att det är så roligt längre. (jag gillar inte julen, onödigt slöseri med pengar på saker man kanske inte vill ha just nu)

just för att de är barn och har ingen egen inkomst, klart som fan att de inte skulle kunna handla några klappar då ! jag köper gladligen jul klappar, det är kul att ge.

jo jag vet, syftet med mitt inlägg var mest bara att det känns som om man "köper" julklapparna man ska få själv med andra julklappar för att få något som man kanske inte behöver just nu, men har tänkt att köpa lite då och då. Jag firar gärna jul med min familj om vi kunde skippa julklapparna.

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
MasterMicke MADMIKE
31 december 2010 · 152 Inlägg

Julen ar kanon! Sitter just nu i Torrevieja (o har vart full i en vecka) och innan dess var vi i Barcelona smile  Men aven hemma gillar jag julen, skont med hela tjocka slakten samlad... hogljudt o galet.. ata mat med annu mera mat.. dricka nubbe med annu mera nubbe.... kalas!!

Nae nu ska jag fortsatta dricka min Torres10 smile  GOD JUL & GOTT NYTT AR!!!

FEARLESS
TelgeTokarMC
TEAM HOOLIGAN
NSR - No Shame Racing #Topp10stockholm
BMW 330D "DieselMonstret" (2006)
BMW 520D LCI TOURING "Dagispulkan GTR" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang