Hejsan som rubriken talar så undrar jag hur man kan polera upp ett par fälgar till en kromad look, fälgarna jag tänkte polera upp är dom här på bilden:
, undrar nu hur man ska gå till väga lättast.
Vilka medel ska man använda? , ska man ha autosol eller helt annat? Måste man slipa ner fälgen med våtslipspapper eller slipper man det? Vad ska man använda för maskin? , borr maskin/vinkelslip eller något annat? Vart å vilka trisor ska man köpa?
Mja det va väl dom frågorna jag hade , hoppas på seriösa svar.
våtslip sand papper ... sen slita som en jävla idiot ! funkar att sluta runt 4 000 i grovlek sen efter de polerar du med polermedel tex autosol. Autosol är ganska grovt så du får inte fram en spegel yta men de duger absolut åt de flesta
jajamen läst igenom där men måste man gör alla dom stegen? jag tycker att man får ju nästan hoppa till 3:e sidan å börja polera med hans "svarta medel" å sedan det vita?
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
jajamen läst igenom där men måste man gör alla dom stegen? jag tycker att man får ju nästan hoppa till 3:e sidan å börja polera med hans "svarta medel" å sedan det vita?
Slutresultatet blir inte bra om inte grundjobbet är bra gjort.
Slutresultatet blir inte bra om inte grundjobbet är bra gjort.
ahh okej så man ska alltså våtslipa ner riktigt mkt å noga sedan polera med kanske autosol, å sedan lägga på nåt vax?
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Jag anser att autosol är lite för grovt om man vill ha en riktigt grym finish.
ahh okej , humm vad kan du rekomendera som poleringsmedel?
Allt handlar om vilken finish du vill ha... jag tycker autosol duger mer än väl till dina fälgar. Snyggast hade varit att lacka centrum i någon färg sen polera upp fälgbanan. Då monterar du fälgen på bilen hissar upp den sen får någon gasa lite så använder du bilen som en svarv, riktigt enkelt och funkar skit bra!
Grunden är absolut viktigast så våtslipa riktigt noga och sluta med runt 4000 i grovlek sen kan du börja polera med det poleringsmedel du nu väljer. Om du nu vill ha spegel blankt så kan du börja med autosol och sen gå vidare till något finare, och till sist kan man tex waxa.
inte klarlack då tar du bort massor av det blanka,.Om du inte gör det har du inte polerat tillräckligt:)
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Jag anser att autosol är lite för grovt om man vill ha en riktigt grym finish.
ahh okej , humm vad kan du rekomendera som poleringsmedel?
Allt handlar om vilken finish du vill ha... jag tycker autosol duger mer än väl till dina fälgar. Snyggast hade varit att lacka centrum i någon färg sen polera upp fälgbanan. Då monterar du fälgen på bilen hissar upp den sen får någon gasa lite så använder du bilen som en svarv, riktigt enkelt och funkar skit bra!
Grunden är absolut viktigast så våtslipa riktigt noga och sluta med runt 4000 i grovlek sen kan du börja polera med det poleringsmedel du nu väljer. Om du nu vill ha spegel blankt så kan du börja med autosol och sen gå vidare till något finare, och till sist kan man tex waxa.
tackar för svar:) , tyvär har jag nog ej direkt möjligheten till att få fälgen på rull.. så få bli att plocka av å se vad man kan göra åt fälgarna:) .. just nu rätt mycket snö å skit på dom så vet ej riktigt skicket ännu:)