9055
Sök

Nycklar till Volvo 945

1 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Hej,

Har lyckats slarva bort alla nycklar till vår Volvo 945 innan vi fått kopiera den sista nyckeln.
Någon som vet om det går att skaffa nya nycklar om man har chassinummer och alla papper med sig hos en Volvo handlare?

/Mattias

1 738 Inlägg
3 januari 2011
Det är bara att byta alla lås! Går inte få tag på nån nyckel fast man har chassi nr m.m! Isåfall hade det vart rena drömmen för biltjuvar om det gick att göra så smile

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
3 januari 2011
Nu har du fel. Du går till Volvo och beställer en ny, de ända du behöver är reggnummer och legitimation.
Självklart måste det vara personen som står som ägare på bilen som går och beställer samt hämtar ut nycklarna.

Jag lovar att jag vet, jag har nämligen skickat dit pappa och fått nya nycklar när jag tappade bort min sista.
Självklart hittade jag nyckeln dagen efter jag fått mina nya, så typiskt...

Jag gillar inte att folk uttrar sig om sånt dom inte vet. Är det så att man inte är säker utan bara tror så ska man säga att man inte är säker.
Senast redigerat av mrfjonsson (3 januari 2011)

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

1 738 Inlägg
3 januari 2011
mrfjonsson skrev:
Nu har du fel. Du går till Volvo och beställer en ny, de ända du behöver är reggnummer och legitimation.
Självklart måste det vara personen som står som ägare på bilen som går och beställer samt hämtar ut nycklarna.

Jag lovar att jag vet, jag har nämligen skickat dit pappa och fått nya nycklar när jag tappade bort min sista.
Självklart hittade jag nyckeln dagen efter jag fått mina nya, så typiskt...

Jag gillar inte att folk uttrar sig om sånt dom inte vet. Är det så att man inte är säker utan bara tror så ska man säga att man inte är säker.

Ok lustigt, för mig gick det inte! Kul att höra såna som yttrar sig o inte vet att men igentligen har vart med om det själv! när jag beställde en nyckel till v70 -05 var det inga problem men en 940 -91 var oomöjligt
Senast redigerat av 940RDALLE (3 januari 2011)

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
3 januari 2011
Min 940 -93 va de inga problem. Enligt honom på volvo funkade det på ännu äldre bilar, jag tror han pratade om -85 eller nått.

Projekttråden Saab 9-3

1 738 Inlägg
3 januari 2011
mrfjonsson skrev:
Min 940 -93 va de inga problem. Enligt honom på volvo funkade det på ännu äldre bilar, jag tror han pratade om -85 eller nått.

Ok då är det väll från verkstad till verkstad? Jag hade oturen iaf

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
3 januari 2011
Jag ringde till volvo kundservice, jag tror att det va för hela sverige eller om det va för göteborg. Men det får ju vara en volvo handlare

Projekttråden Saab 9-3

Sök