7602
Sök

Ungdomsgarantin på arbetsförmedlingen hur mycket ersättning

Självlärd
3 083 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Volvo142_73a skrev:
tkd_rille skrev:

Han menar nog på att du tycker de är så bra med 3 tusen spänn och bara glida och kratta runt. När du vill starta ett företag som kanske kostar lite mer än någon enstaka tusenlapp.

Så jag förstår själv inte hur du tänker på att starta ett eget ??? Tro att du får lån och liknande ? De måste ju vara företag du har allt från början. Men jag har ingen aning

Själv gjorde jag som så när af ville ha ut mig på praktik att de fick skriva ut mig. För 3 lapp i månaden vägrade jag gå och göra jobb åt andra. Dock var de när jag var i den åldern. Nu behöver jag inte göra så.

Jag har aldrig sagt att det bara kommer kosta ngn tusenlapp. Och vem har sagt att jag inte har pengar på T.ex sparkonto? Jag sa bara att jag inte hade ngn inkomst för tillfället. har aldrig sagt att jag inte har sparade pengar eller annat.

Men det har å andra sidan inte i den här tråden att göra.

Som jag läser de så nöjer du att glida runt och få ut 3 tusen kronor i månaden istället för att göra något vid det. Men de hoppas jag att jag läst fel..

Njae du har nog missuppfattat det hela. Det enda jag undrade var hur mkt ersättning man fick. Och sen har NI spånat vidare på att jag ska glida runt på 3000kr i månaden. Jag har sökt över 30 jobb sen den 24 december.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

945 Inlägg
9 januari 2011
Vad du än gör tala inte om för Arbetsförmedlingen att du sökt 30.st jobb sen den 24dec och inte fått napp..
Det är bara en hjälpande vink jag försöker ge dig där. Sen är det fritt att tolka hur man vill.

Själv hade jag jämfört det med att fiska. Provat ett annat bete eftersom det nuvarande är grovt fel. smile

Självlärd
3 083 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
Bjare skrev:
Vad du än gör tala inte om för Arbetsförmedlingen att du sökt 30.st jobb sen den 24dec och inte fått napp..
Det är bara en hjälpande vink jag försöker ge dig där. Sen är det fritt att tolka hur man vill.

Själv hade jag jämfört det med att fiska. Provat ett annat bete eftersom det nuvarande är grovt fel. smile

Största anledningen till att jag inte fått svar än är väl för att dom som jag sökt via platsbanken där har inte ansökningstiden gått ut sen. Sedan har jag skickat väldigt många cv till övriga företag också. Och det vet jag att man INTE ska nämna för AF

1 265 Inlägg
9 januari 2011
jag va 4 månader på praktik. sen fick jag veta att man får 3000kr när man är hemma så jag ringde att jag inte kommer mer, de va på morgonen nån timme senare ringer arbetsförmedlingens gubbe att jag får 63% bidrag, blev anställd direkt 1år

så slavarbetet lönar sig

Självlärd
3 083 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
Har pratat med AF nu och F-kassan. AF sa 127kr/dag. 20 dagar/månad. Och F-kassan sa 135kr/dag. 20 dagar/månad. Alltså så landar det som högst på 2700kr.. Nåja det får väl duga tills jag får jobb tongue

1 265 Inlägg
9 januari 2011
va på praktik några månader och försök få bidrag till antällning

945 Inlägg
9 januari 2011
Skulle vara kul om någon sitter på mallen som visar summorna till olika åldrar som man blir berättigad.

Tänk på stackarna som blir arbetslösa utan att ha varit med i någon a-kassa.
Hus, bil, bilAR, släp, räkningar, räkningar, barn.

Självlärd
3 083 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
Jo de hade ju varit intressant. Om man är 40+ har fyra barn hemma, två bilar och 5000 i räkningar varje månad så blire kärft. Dock så går väl isåfall soc in men iaf. Förstår hur du menar

832 Inlägg
9 januari 2011
He he känner igen mej lite i ovanstående inlägg förutom ålder då. 25år, ca 6k räkningar, 5k hyra, Frugan är mammaledig med lägsta nivå, två bilar och två ungar. Sen blev man utan jobb med ett bidrag på runt 10k varje månad. Det var ju skitkul men det var ju skönt att få tillbaka jobbet.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök