DRL ? Audi A4

TicTaC
18 januari 2011 · 69 Inlägg

Tjena

Jag undrar om det är svårt att koppla in DRL Ljus på en Audi A4 2006:a ,

Har kollat på dem http://www.hova.com/drl-day-running-lig … -3059.aspx

Hjälp någon som har köpt kanske sådana och fixat upp det på bilen smile

Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Johnsen
18 januari 2011 · 426 Inlägg

Inte så svårt smile
+ till+ och - till - (strömmen kan du tjuva från ex parkeringsljust
Vill du själv välja när de lyser så kopplar du på en brytare som du lämpligast placerar i kupen och som du kan stänga av resp sätta på med.
Har gjort så med ett par ledslingor på saaben, ta gärna en titt!

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
TicTaC
18 januari 2011 · 69 Inlägg

Johnsen skrev:
Inte så svårt smile
+ till+ och - till - (strömmen kan du tjuva från ex parkeringsljust
Vill du själv välja när de lyser så kopplar du på en brytare som du lämpligast placerar i kupen och som du kan stänga av resp sätta på med.
Har gjort så med ett par ledslingor på saaben, ta gärna en titt!

Snyggt smile ahh Tänkte ha det som halvljus med smile ha både Mina vanliga halvljus plus dem , om man får ha det? om det går att koppla på något sätt?

Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Johnsen
18 januari 2011 · 426 Inlägg

Ja det får du, 4 ljuskällor framåt totalt, tror jag det är? någon med bättre koll på det får gärna rätta mig smile
Då kopplar du + på drl till + på halvljuset och minus på drl kan du exempelvis jorda i chassiet. Då kommer drl att lysa samtidigt som halvljuset och när du stänger av bilen kommer de att slockna, precis som havljuset smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
TicTaC
18 januari 2011 · 69 Inlägg

Johnsen skrev:
Ja det får du, 4 ljuskällor framåt totalt, tror jag det är? någon med bättre koll på det får gärna rätta mig smile
Då kopplar du + på drl till + på halvljuset och minus på drl kan du exempelvis jorda i chassiet. Då kommer drl att lysa samtidigt som halvljuset och när du stänger av bilen kommer de att slockna, precis som havljuset smile

Eller så kanske jag kan koppla det till DRL knappen som redan finns i bilen , det ee ju varselljuset , det lyser väl med hela tiden smile

Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
_DamnIt R1 driver!
18 januari 2011 · 5 128 Inlägg

DRL-ljus får (vad jag lärt mig) enbart användas på dagtid, och ej i kombination med halvljus.

TicTaC
18 januari 2011 · 69 Inlägg

_DamnIt skrev:
DRL-ljus får (vad jag lärt mig) enbart användas på dagtid, och ej i kombination med halvljus.

Men får det kombineras med Halvljus da? , för jag har läst att man kan ha det ist för halvljus ? så man måste ju få det ju ?

Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
koka
18 januari 2011 · 629 Inlägg

_DamnIt skrev:
DRL-ljus får (vad jag lärt mig) enbart användas på dagtid, och ej i kombination med halvljus.

Hade DRL strålkastare på min andra audi och det räknas som "parkeringsljus/positionsljus" enligt besiktning i Malmö, Valdermarsro.

Vilket innebär att halvljus och DRL samtidigt är godkänt, har blivit stoppad av farbrorblå utan några klagomål!

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
TicTaC
18 januari 2011 · 69 Inlägg

koka skrev:

_DamnIt skrev:
DRL-ljus får (vad jag lärt mig) enbart användas på dagtid, och ej i kombination med halvljus.

Hade DRL strålkastare på min andra audi och det räknas som "parkeringsljus/positionsljus" enligt besiktning i Malmö, Valdermarsro.

Vilket innebär att halvljus och DRL samtidigt är godkänt, har blivit stoppad av farbrorblå utan några klagomål!

Ahh Så det borde ju gå , gäller bara att koppla rätt smile

Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
_DamnIt R1 driver!
18 januari 2011 · 5 128 Inlägg

TicTaC skrev:

_DamnIt skrev:
DRL-ljus får (vad jag lärt mig) enbart användas på dagtid, och ej i kombination med halvljus.

Men får det kombineras med Halvljus da? , för jag har läst att man kan ha det ist för halvljus ? så man måste ju få det ju ?

"E-märkta och godkända för att använda istället för halvljus", så vad jag har läst mig till så är det ej tillåtet att ha halvljus+DRL, då DRL är en annan form av varselljus, vilket jag vill minnas att man ej får kombinera med halvljus?

TicTaC
18 januari 2011 · 69 Inlägg

_DamnIt skrev:

TicTaC skrev:

_DamnIt skrev:
DRL-ljus får (vad jag lärt mig) enbart användas på dagtid, och ej i kombination med halvljus.

Men får det kombineras med Halvljus da? , för jag har läst att man kan ha det ist för halvljus ? så man måste ju få det ju ?

"E-märkta och godkända för att använda istället för halvljus", så vad jag har läst mig till så är det ej tillåtet att ha halvljus+DRL, då DRL är en annan form av varselljus, vilket jag vill minnas att man ej får kombinera med halvljus?

men det ee ju konstigt isf, eftersom DRL är varselljus ? och varselljus har man ju på när kör med halv? , så ee det på min bil iaf, så man måste ju få ha det som varselljus isf, men ha det som varselljus eller halvljus är ju samma sak ju  ?

Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
Iceman3006
18 januari 2011 · 197 Inlägg

Ja ha DRL lysen själv på bilen o de är köpta på http://www.xenonkungen.com sen måste de vara "Godkännande: E4, R87, TüV" för att man skall få ha de, och nej man får inte kombinera halvljus ihop med drl ! Tydligen så skall de vara 60cm mellan ljusen på drl för att de skall vara godkänt men de är rätt svårt att få de, gick inte att få på min alla fall
Bild på hur ja har satt dem
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ge=1032866

Mvh iceman3006

Senast redigerat av Iceman3006 (18 januari 2011)

Seat Leon 1P/Mk2 "Black Angel" (2009)
koka
19 januari 2011 · 629 Inlägg

De är nog stor skillnad på enbart DRL-ljusen och en hel strålkastare med DRL-slinga "orginal" monterad i..

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang