4065
Sök

Motorljud

59 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
hej, vill ha mer ljud från motorn men vill inte kosta på för mkt, vad är de enklaste alternativet när de gäller avgassystemet?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
21 januari 2011
Ersätt ljuddämpare med rör.

1 079 Inlägg
21 januari 2011
avgasläcka är det enklaste att ordna wink men på 850 så är det nog 2.5-3" halvsatssystem som gäller då pga den stora ljuddämparen under bilen. Vid 3" så kan det vara tight över bakaxeln så man måste värma röret och klämma ihop det så det blir mer ovalt. JT har halvsatser för runt 3500kr.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

59 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
okej, tänkte bygga ett eget smile blir 2,5 från dämparen bra tror ni?

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 januari 2011
Madhouse skrev:
avgasläcka är det enklaste att ordna wink men på 850 så är det nog 2.5-3" halvsatssystem som gäller då pga den stora ljuddämparen under bilen. Vid 3" så kan det vara tight över bakaxeln så man måste värma röret och klämma ihop det så det blir mer ovalt. JT har halvsatser för runt 3500kr.

lol

En bil utan bakdämpare låter högt!

P o r s c h e
1 700 Inlägg
21 januari 2011
jonnte skrev:
okej, tänkte bygga ett eget smile blir 2,5 från dämparen bra tror ni?

De kommer nog inte göra någon märkbar skillnad. Ska du ha mer ljud får du pilla på ljuddämparen

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 januari 2011
Är det inte typ 2.5" original i 20V ?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 079 Inlägg
21 januari 2011
Andromeda skrev:
Madhouse skrev:

lol

inte det jag menar, utan halvsatssystem med en dämpare med lite mer flöde samt mkt mindre än original kommer låta mer.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 januari 2011
Madhouse skrev:
Andromeda skrev:
Madhouse skrev:

lol

inte det jag menar, utan halvsatssystem med en dämpare med lite mer flöde samt mkt mindre än original kommer låta mer.

Förstod jag väl smile

När du skrev att avgasläcka är det enklaste sättet att få till ett högre ljud tänkte jag på de två gånger jag kört bilar med avgaset helt av mellan mittre och bakre ljuddämparen, och när man drar på då låter det som om helvetets alla demoner vrålar, hela bilen och kroppen skälver big_smile

På en "vanlig" bil bör man väl kunna få önskat resultat genom att som du skriver skita i mittendämparen.

8 920 Inlägg
22 januari 2011
§3 Rubriksanvisningar
Låser och ber dig åtekomma med en informativt och beskrivande rubrik.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh.
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Sök