4689
Sök

IPod/iPhone anslutning utan AUX eller USB?

That Shit Cray
1 087 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
#1
Hej!

Jag undrar ifall det finns något bra sätt att koppla ihop iPoden/iPhonen med bilstereon utan aux och usb, utan att behöva byta huvudenhet. Jag har någon billig grej som man kopplar in i 12v uttaget som man ställer in en radiokanal på, man får ju fram ljud men det blir aldrig klart ljud oavsett vilken kanal man testar.
Finns det någon bra lösning? Eller är det till att köpa en ny huvudenhet?

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

977 Inlägg
23 januari 2011
#2
Om jag inte minns fel så har Volvo tagit fram ett kablage för att kunna ansluta iPod/iPhone till stereon.

Annars får du köpa dig en iMiv.

www.imiv.ca

That Shit Cray
1 087 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
#3
-ekgbg- skrev:
Om jag inte minns fel så har Volvo tagit fram ett kablage för att kunna ansluta iPod/iPhone till stereon.

Annars får du köpa dig en iMiv.

www.imiv.ca

Jo så är det på våran 2010 XC90 i familjen så finns det ett usb uttag i handsfacket om det var det du menade.

Såg ju väldigt lovande ut det du länkade. Däremot rätt dyrt också. Kanske lika bra att vänta ett tag och leva på cd-skivor och köpa en ny huvudenhet.

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

977 Inlägg
23 januari 2011
#4
Läste i en annan tråd att Volvo tar ca 5800 kr för att installera iPod adaptern. smile

Med imiv:n kan du ju även ansluta så att du får upp film på dit RTI-skärm. wink

That Shit Cray
1 087 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
#5
-ekgbg- skrev:
Läste i en annan tråd att Volvo tar ca 5800 kr för att installera iPod adaptern. smile

Med imiv:n kan du ju även ansluta så att du får upp film på dit RTI-skärm. wink

Jo det var en trevlig detalj tyckte jag. Men den gamla RTI-skärmen är ju inget att hurra armarna av sig över wink

Funderat på en sån här: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S … 15&w=1

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

977 Inlägg
23 januari 2011
#6
Om jag hade varit dig då hade jag kollat upp vad folk som köpt den stereon tycker om den. Annars kostar en ram för att montera dubbel din hos Bilia runt 300-400 kr. Då har du betydligt fler modeller att välja mellan.

That Shit Cray
1 087 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
#7
-ekgbg- skrev:
Om jag hade varit dig då hade jag kollat upp vad folk som köpt den stereon tycker om den. Annars kostar en ram för att montera dubbel din hos Bilia runt 300-400 kr. Då har du betydligt fler modeller att välja mellan.

Där sa du något! Det ska jag kolla upp lite närmare! smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST


Sök