3608
Sök

Problem med Internet ?

Bas älskare
716 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
TJa, har ett problem med mitt internet, kör med trådlöst just nu och då visar den 6.5mb/sec och nu har jag kopplat in en kabel o då står det 100md/sec. det gjorde det förr med trådlösa med men inte idag. varför ?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
26 januari 2011
kan vara vad som helst. ställt en blomkruka ivägen för routern kanske? tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
26 januari 2011
Trådlöst är i regel alltid långsammare, sen beror det på hur bra mottagning du har, vilken typ av trådlös standard som används osv osv.

Enda gången du behöver bry dig om hur hög hastighet du får är om du ska flytta större filer eller om din hastighet understiger den hastigheten du får på ditt Internet.

Sen är det en väldig skillnad mellan megabyte och megabit

Random
480 Inlägg
26 januari 2011
Det är ju bara mellan routern och din dator. Inte ut mot internet. Ska du ta reda på hur snabbt det är ut till internet så får du göra ett tp test. (bara googla)

Och ja trådlöst är alltid långsammare än trådat som ovan sagt smile

Bas älskare
716 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
Bebben skrev:
Trådlöst är i regel alltid långsammare, sen beror det på hur bra mottagning du har, vilken typ av trådlös standard som används osv osv.

Enda gången du behöver bry dig om hur hög hastighet du får är om du ska flytta större filer eller om din hastighet understiger den hastigheten du får på ditt Internet.

Sen är det en väldig skillnad mellan megabyte och megabit

Ja det är sämre det vet jag, mottagningen är super, rautern står max 3 meter ifrån, aldrig haft problem förr.

Sök