2936
Sök

Ta bort hemtelefon

1 723 Inlägg
29 januari 2011
Mickeymouse skrev:
falloutboy

Om du har tid och lust eller rättare sagt om du vill har du lust att kolla??

Mvh Micke

Enligt min faktura så kostar telefoni 50kr men jag får även ett avdrag på samma summa när jag även har internet hos Bredbandsbolaget. Så det blir gratis för mig.

337 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Ja navkapseln det finns fortfarande...big_smile

http://www.google.se/images?hl=sv&s … cobra+telv

Falloutboy....

Vilken tur du har..... det låter intressant. Det som jag hittade alltså på bredbandsbolaget....

Jag får tacka för alla svar och rekommendationer...

Jag får se vad jag gör för något.....

Mvh Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!

12 086 Inlägg
30 januari 2011
Dålig täckning har snåljopar som har flamstramsabonnemang.. kör man Telia funkar mobilen kalas!

Jag har hemtelefoni (IP-telefoni kanske? comhem iaf..), men bara för att den ingick i nått jag köpte, har ingen telefon inkopplad dock tongue
Hemtelefon är som sagt en döende standard.
Senast redigerat av JapMax (30 januari 2011)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 januari 2011
JapMax skrev:
Dålig täckning har snåljopar som har flamstramsabonnemang.. kör man Telia funkar mobilen kalas!

Jag har hemtelefoni (IP-telefoni kanske? comhem iaf..), men bara för att den ingick i nått jag köpte, har ingen telefon inkopplad dock tongue

Telia är helt värdelösa här nere och Telenor är klart bättre men har ändå högst tveksam täckning.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

12 086 Inlägg
30 januari 2011
Rquired skrev:
JapMax skrev:

Telia är helt värdelösa här nere och Telenor är klart bättre men har ändå högst tveksam täckning.

Bor du under en sten eller har du doppat antennen i bly? smile

Jag kan hålla med om att det på vissa ställen kan variera vem som har bäst täckning, men jag har aldrig haft problem med Telia.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 januari 2011
JapMax skrev:
Rquired skrev:
JapMax skrev:

Bor du under en sten eller har du doppat antennen i bly? smile

Jag kan hålla med om att det på vissa ställen kan variera vem som har bäst täckning, men jag har aldrig haft problem med Telia.

Man kan faktiskt undra, jag tror faktiskt jag bor i området operatörerna glömde ibland. Jag kan hålla med om att Telia oftast har bättre täckning men just här slog faktiskt Telenor dem, och det i kombination med villkoren för deras fria surf fick mig att testa dem ett tag. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 637 Inlägg
30 januari 2011
JapMax skrev:

Har samma erfarenhet. Telia brukar gå kanon överallt medans folk med andra abonnemang har problem.

Fisketokig
2 997 Inlägg
30 januari 2011
Det finns några anledningar men dock så viktiga att inte ta bort hemtelefonen här hemma.

Det första är mobila täckningen:
Ringer mobilen så måste man sätta sig där man har bra täckning för att det inte ska försvinna ord och börja hacka. När det gäller viktiga samtal så ska man kunna prata utan att tänka på var man står i kåken.
Sen kan mobilen visa OK täckning men sen kommer det sms från röstbrevlådan att någon försökt ringa men inte kommit fram ändå. (Självklart har man Telia på mobilen men gränsfall här ändå)

Det andra är ADSL som ligger på samma linje. Visst går det att säga upp linjen men vad händer om det krånglar, att man får ett tekniskt fel på den 3800 meter långa kabel som ligger i marken från stationen.
Har hänt 3ggr på 5 år att kabeln fått grävas upp och lagas pga åska eller fukt.
Utan fast telefon på linjen så hade prioriteten på lagningen legat låååångt borta.

Sen vet jag inte om det är fördelaktigt för plånboken att säga upp fasta telefon. Det kostar ca 250 i månaden med allt inräknat. Då får vi ringa hur mycket vi vill utan extra kostnad.
Utan detta skulle jag nog behöva ta ett annat avtal på mobilen och höja dessa kostnader istället.

Sen är det skönt att kunna uppge fasta nummret i de fall man inte vill bli störd på jobbet mm.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Ingen himmel är så blå som min
2 983 Inlägg
30 januari 2011
Jisses vilka problem ni har?! Tur man bor i Skåne. Tätt med folk och tätt med mobil täckning. Har haft Tele2 (enligt många Sveriges sämsta täckning?) i 14 år utan problem, har Telia i jobbmobilen, utan problem i 6 år. Tjejen hade 3 och hade bara problem på ett ställe (hos en kompis, i Malmö!) och här hemma har vi 3 mobilt bredband utan problem. Telenor har jag inte testat själv, men kompisar har det, utan problem.

Fast telefoni är såååå 1900-tal!

Och angående fullbelagda nät på t ex nyårsafton - 112-samtal får högre prioritet och "puttar ut" vanliga samtal. Sannolikheten att inte kunna ringa 112 med mobilen är nog mindre än att SOS-Alarm skulle ha fullt upp ändå, så då kan ni ju stå där med era 1900-tals-telefoner och lyssna på "det är många som ringer just nu" tongue

/Mattias

4 637 Inlägg
30 januari 2011
matteeee skrev:
Jisses vilka problem ni har?! Tur man bor i Skåne. Tätt med folk och tätt med mobil täckning. Har haft Tele2 (enligt många Sveriges sämsta täckning?) i 14 år utan problem, har Telia i jobbmobilen, utan problem i 6 år. Tjejen hade 3 och hade bara problem på ett ställe (hos en kompis, i Malmö!) och här hemma har vi 3 mobilt bredband utan problem. Telenor har jag inte testat själv, men kompisar har det, utan problem.

Fast telefoni är såååå 1900-tal!

Och angående fullbelagda nät på t ex nyårsafton - 112-samtal får högre prioritet och "puttar ut" vanliga samtal. Sannolikheten att inte kunna ringa 112 med mobilen är nog mindre än att SOS-Alarm skulle ha fullt upp ändå, så då kan ni ju stå där med era 1900-tals-telefoner och lyssna på "det är många som ringer just nu" tongue

Måste vara gudomligt med fast telefon. Sitta hemma hela dagarna för att se om någon ringer. smile Annars är ju kostnaden för den om möjligt ännu mer onödig.
Senast redigerat av Navkapsel (30 januari 2011)

711 Inlägg
30 januari 2011
Senast jag hade fast telefoni var 1997,hade det under ett par månader men valde sen bort
det pga mobiltelefon.Då var det dyrt att ringa med mobilen också,låg väl på runt 5-6kr/min.
Fast det var så dyrt att ringa med mobilen så valde jag det framför fasta telefonen.

Och sen har det vart mobilt för hela slanten..

Sök