2578
Sök

Problem med kupevärme volvo 740

809 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
tjenna. börjar tröttna på detta eviga problem med värme i bilen nu. jag har bytt värmeelement för det gammla var trasigt och då börja värmen komma igång bättre. sprutar värme ur mitten fläkten men väldigt svagt i sido fläktarna. det är genomsköljt. tempen går upp normalt men det tar endå ett bra tag innan värmen kommer upp i bilen och det blir inte så varmt som det ska bli. någon som vet vad det kan vara så jag slipper frysa i bilen? smile

MvH

10 Inlägg
1 december 2010
Köp ny bil wink <3

809 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
855tfem skrev:
Köp ny bil wink <3

till sommaren!!!!!!!! <3 big_smile

809 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
bumpar jag upp här lite för jag börjar tröttna på detta nu. det är fotfarande dålig kupevärme.
kommer bra flås i dom två mitten fläktarna, dålig i vänstra med kall luft och inprincip inget alls i den längst till höger och ljumen luft.
jag har bytt värme element. (var helt och fint och genomspolat när man montera det) jag har helt ny värmekran som är 100% tät och fungerar perfekt. båda slangarna blir varma och det blir tryck i elementet men endå funkar det inte som det ska.
har bytt kupéfläkt och systemet är luftat.
dock dricker den en del vatten och mattan vänster bak är dyngsur. vatten pumpen är inte gammal och funnkar prima. sitter fint koppar kyl på som är helt och rent. kan det va topplocks packningen som är dålig som gör det?

Tacksam för snabba svar är ganska kallt att åka i en bil med 4+grader ungefär

MvH Tommy
Senast redigerat av 744GLT (1 februari 2011)

Sök