4494
Sök

Få ut orginalsterion från volvo 850

614 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#1
Har vad jag tror är den "stora" orignalsterion i min volvo 850 årsmodell 97.

Nu är frågan hur fan får man ut den utan att paja halv instrumentpanel?

Finns 2 handtag du kan klicka ut på sterion som du senare antagligen ska använda för att dra ut den. men när jag provade att dra ut den så lossnar den inte? den måste sitta fast någon mer stans? vart?


försökte ladda upp en bild på sterion här men verkar inte fungera. kolla galleri & projekt på min sida så finns det en bild där
Senast redigerat av rybbe (3 februari 2011)

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

614 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#2
Swedenrockers skrev:
Det är endast i dessa handtags spärrar stereon låser fast med. Du får trycka in och ut handtagen ett par gånger. De kan kärva när de är orörda i några år.
Släpper de inte ändå så tryck in stereon samtidigt som du trycker på spärrarna så att de får arbeta avlastat.
Sedan ska det bara vara att dra ut stereon.

Okey så det är endast i dessa 2 spärrar/handtag som sterion sitter fast? den sitter inte i något fäste undertill eller något annat?

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

614 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#3
Swedenrockers skrev:
Ja.
rybbe skrev:
Okey så det är endast i dessa 2 spärrar/handtag som sterion sitter fast?

Nej
rybbe skrev:
den sitter inte i något fäste undertill eller något annat?


Okey aja då får jag försöka igen big_smile tack för hjälpen

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

1 878 Inlägg
3 februari 2011
#4
Jo, tryck in dessa två ett MM, så skall dem hoppa ut av sig själv, sen skall det bara vara till att ta tag i dessa och dra ut stereon. stereon sitter inte fast i något annat, mer än kablarna i bakänden.



Sök