1712
Sök

M5 fälgar, pris uppgift???

81 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Noll koll Vad värdet är på dom m5 fälgarna,
Vad kan det vara värt tro?

Fram; 18" x 8.0J et 13
Däck; 235/50 Z18, 2 sommar kvar

Bak; 18" x 9 1/2J et 25
Däck; 255/45 Z18, 1 sommar kvar

http://www.kenrockwell.com/bmw/images/CIMG4465-rear-wheel.jpg

Funkar det inte med våld, använd lite mer våld, går det sönder var det trasigt från början

754 Inlägg
4 februari 2011
Allt beror på hur skicket är? Är dom i nyskick så skulle jag personligen satt ut dom för ca 12000kr. Fick ca samma pris för mina gamla M3 Style 39-fälgar till min bil för det priset (med kassa bakdäck).

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Egenföretagare
999 Inlägg
4 februari 2011
Fälgarna du har är inte M5 fälgar, de är till 7-serie E38, Style 37 M parallell-eker.
Däck-dimensionerna är också anpassade efter E38, kommer inte sitta bra på en 5-serie (för hög profil).
Navet stämmer inte heller, 5-serie E39 har lite större nav.

Men är dom i bra skick skulle du kunna sälja dom smidigt för 5-6000 kr.
12 000 så får du ha dom i garaget i evigheter...

D_Nilsson skrev:
Allt beror på hur skicket är? Är dom i nyskick så skulle jag personligen satt ut dom för ca 12000kr. Fick ca samma pris för mina gamla M3 Style 39-fälgar till min bil för det priset (med kassa bakdäck).

Jösses, köpte du en trisslott efter det också lol
Måste vart rekord i att få bra betalt för halv-gamla original-fälgar
Senast redigerat av weeeman (4 februari 2011)

81 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
camaro67 skrev:
Intressant sätt att beskriva hur bra/dåliga däcken är

Haha.... Hade inget skjutmått tongue bara synvinkel och ögonmått wink

Funkar det inte med våld, använd lite mer våld, går det sönder var det trasigt från början

754 Inlägg
4 februari 2011
weeeman skrev:
Fälgarna du har är inte M5 fälgar, de är till 7-serie E38, Style 37 M parallell-eker.
Däck-dimensionerna är också anpassade efter E38, kommer inte sitta bra på en 5-serie (för hög profil).
Navet stämmer inte heller, 5-serie E39 har lite större nav.

Men är dom i bra skick skulle du kunna sälja dom smidigt för 5-6000 kr.
12 000 så får du ha dom i garaget i evigheter...

D_Nilsson skrev:

Jösses, köpte du en trisslott efter det också lol
Måste vart rekord i att få bra betalt för halv-gamla original-fälgar

De var i nyskick!..nyrenoverade smile Såna fälgar som tråden handlar om är inte direkt lätta att få tag i, så en entusiast skulle säkert ge lite mer för såna fälgar (om dom är i nyskick).
Men priset beror helt till skicket - vid "bruksskick" kanske runt 7000kr är mer relevant.
Senast redigerat av D_Nilsson (4 februari 2011)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

81 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Detta är en bild på den fälgen som är i sämst skick.

http://img810.imageshack.us/img810/8715/bild4b.jpg
Senast redigerat av g0dis3n (5 februari 2011)

Sök