4512
Sök

Behöver hjälp med slutsteg koppling och baskoppling

5 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
#1
behöver hjälp med att koppla in slutsteg och basar,

har 1 slutsteg på 1500watt och ett annat på 1000watt, undrar hur och om jag kan koppla in dom 2 slutstegen i varann så dom orka driva 1 stx 12'' 1000watt bas och 2 autotek 12'' 1400watt basar,

hur ska jag koppla stegen?

är det så att jag behöver 3 likadana basar eller kan jag koppla in dom jag har?

har lågnivå kablar och remote kabel är det några mer kablar jag behöver?

obs: förlåt om jag är dålig på förklara men jag är sämst med ljudkoppling :p
Senast redigerat av noobmonkey (6 februari 2011)

2 035 Inlägg
6 februari 2011
#2
Vad är det för steg?
Är det två monoblock?
Varför vill du ha alla basar? Räcker väl med antingen en eller två basar.

Du behöver ju strömkabel också och sen en jordkabel.

Biljudsveteran sen 1984!

5 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
#3
bosabengt skrev:
Vad är det för steg?
Är det två monoblock?
Varför vill du ha alla basar? Räcker väl med antingen en eller två basar.

Du behöver ju strömkabel också och sen en jordkabel.

SS-750.1 Monoblock 1500watt är ett slutsteg,
andra slutsteget vet jag inte vad det är :S ska leta och se vad det är för typ, stog inte på steget

bättre att koppla in det än låta det bara ligga där tongue
Senast redigerat av noobmonkey (6 februari 2011)

2 035 Inlägg
6 februari 2011
#4
länka till allt så kan man sen hjälpa dig.

Biljudsveteran sen 1984!

5 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
#5
bosabengt skrev:
länka till allt så kan man sen hjälpa dig.

Slutsteg 1:
http://www.fetbas.com/catalog/product_i … cts_id/898

Slutsteg 2: försöker hitta info

bas 1:
http://www.ljudia.se/Product/Product.aspx?id=131316

bas 2: http://www.fetbas.com/catalog/product_i … cts_id/902

ska skruva loss basarna och göra en egen låda

2 035 Inlägg
6 februari 2011
#6
Inga höjdargrejer du hade men Jag hade antingen tagit mac audiobasen och gjort en bra låda till den och kopplat på monoblocket. Men eftersom den basen är på 4 ohm så lär du ju inte få ut så mycket effekt till- basen och förmodligen går nåt sönder. Fast 325 w rms räcker nog.

Men sen har du ju inte 14.4 v och steget är väl knappt 70% effektivt osv osv osv.

du kanske kan sälja allt å köpa bra grejer istället.

Biljudsveteran sen 1984!

5 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
#7
bosabengt skrev:
Inga höjdargrejer du hade men Jag hade antingen tagit mac audiobasen och gjort en bra låda till den och kopplat på monoblocket. Men eftersom den basen är på 4 ohm så lär du ju inte få ut så mycket effekt till- basen och förmodligen går nåt sönder. Fast 325 w rms räcker nog.

Men sen har du ju inte 14.4 v och steget är väl knappt 70% effektivt osv osv osv.

du kanske kan sälja allt å köpa bra grejer istället.

jo hade tänkt det, alltid velat ha något värre så försöker med ett hemma bygge till jag fixar nytt :p

5 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
#8
bosabengt skrev:
Inga höjdargrejer du hade men Jag hade antingen tagit mac audiobasen och gjort en bra låda till den och kopplat på monoblocket. Men eftersom den basen är på 4 ohm så lär du ju inte få ut så mycket effekt till- basen och förmodligen går nåt sönder. Fast 325 w rms räcker nog.

Men sen har du ju inte 14.4 v och steget är väl knappt 70% effektivt osv osv osv.

du kanske kan sälja allt å köpa bra grejer istället.

men kan du länka ett bra steg? ända jag behöver hjälp med just nu :p

2 035 Inlägg
7 februari 2011
#9
hehe länka till ett bra steg. ja det finns väldigt många steg som är bra.

Men koppla in det du har åså får du se om du är nöjd.

Biljudsveteran sen 1984!


Sök