5584
Sök

Vad för slutsteg? Och vad för kablar ska man köpa?

5 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
#1
Tjena allihopa. Jag har en liten fråga. Det gäller slutsteg och kablar till mitt billjud som jag ska sätta in på min första bil troligtvis en honda civic 92-95. Jag har en baslåda på 12" från panasonic på 1400w och jag har en stereo (Manta RS4500) 4x45w och högtalare för hatthylan (Sonda CX1160) 120w 6" och sist men inte minst tänkte jag köra på fram dörrarna (Sonda TX1165) 6.5" högtalare och diskanter på instrument bräda. Vad ska jag tänka på när jag sätter dit de? och vad ska ska jag ha för slutsteg och kablar? och vart vore lämpligast att dra kablarna? så det inte blir något fel tongue om ni har något annat och kommentera eller vill fråga något go ahead smile

Hoppas någon kan hjälpa mig

3 187 Inlägg
11 februari 2011
#2
fiddycrew skrev:
Tjena allihopa. Jag har en liten fråga. Det gäller slutsteg och kablar till mitt billjud som jag ska sätta in på min första bil troligtvis en honda civic 92-95. Jag har en baslåda på 12" från panasonic på 1400w och jag har en stereo (Manta RS4500) 4x45w och högtalare för hatthylan (Sonda CX1160) 120w 6" och sist men inte minst tänkte jag köra på fram dörrarna (Sonda TX1165) 6.5" högtalare och diskanter på instrument bräda. Vad ska jag tänka på när jag sätter dit de? och vad ska ska jag ha för slutsteg och kablar? och vart vore lämpligast att dra kablarna? så det inte blir något fel tongue om ni har något annat och kommentera eller vill fråga något go ahead smile

Hoppas någon kan hjälpa mig

vad ligger din budget på? vad vill du driva på steg? baslåda och front högtalare? har du lågnivå utgång på den stereon?

finns en genomgång på förar sidan för kablarna, kablarna kommer ut vid pedalerna.


5 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
#3
Jag har spenderat ungefär 2000kr så skulle säga 1000-2000 kr till. Ja du jag är nybörjare inom billjud så jag skulle vilja kunna driva så mycket som det går. Hur eller vart ska man se det? Om den är låg eller hög?

3 187 Inlägg
11 februari 2011
#4
fiddycrew skrev:
Jag har spenderat ungefär 2000kr så skulle säga 1000-2000 kr till. Ja du jag är nybörjare inom billjud så jag skulle vilja kunna driva så mycket som det går. Hur eller vart ska man se det? Om den är låg eller hög?

du ser om du har lågnivå bakom stereon, har du en röd och en vit kontakt så har du lågnivå.
om du inte är jätte kräsen så kör på ett 4 kanals steg, brygga 2 kanaler till basen, sen driver du front högtalarna på de andra 2 smile
Senast redigerat av big-jepp (11 februari 2011)


5 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
#5
Okej tackar. Jo men visst har jag det. Okej så 4 kanals slutsteg skulle det orka alla högtalare? Vad ska jag göra om jag vill spela hög musik?

5 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
#6
Så jag driver 2 kanaler till baslådan och 2 kanaler till mina fyra högtalare?. Som sagt jag är nybörjare men det ha alla varit tongue

4 074 Inlägg
11 februari 2011
#7
Detta steget borde funka ypperligt till dina grejer!
https://www.blekingebilradio.se/product … ry_id=1873

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 074 Inlägg
11 februari 2011
#8
BJonsson skrev:
Detta steget borde funka ypperligt till dina grejer!
https://www.blekingebilradio.se/product … ry_id=1873

Det är ett 5kanaligt steg så du kan köra dina 4 högtalare och en bas..

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

5 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
#9
Nice. Tack för tipsen.


Sök