Panik - Ska Sälja Bilen Idag Och Hittar Inte Ägarbyteslappen!!

Dawee
12 februari 2011 · 194 Inlägg

Hej!

Bråskande problem, hittar inte ägarbyteslappen! Och den förmodliga köparen kommer idag!

Går det att skriva under egen kvitto och beställa hem papper efteråt?

Kan han häva köpet efter att ha gett mig pengar, skrivit på eget kvitto utan att ha skrivit i själva ägarbyteslappen?

Mvh

doitfast Ratthållare på E4
12 februari 2011 · 165 Inlägg

Det finns ju en risk att han "försvinner" med bilen å gör massa dumhter då du fortfarande står så som ägare på bilen, alla böter å dylikt åker du ju på så. Så jag hade väntat med att sälja tills jag hart papprena hemma.

Är livet värt att liva utan bil??
jimmzzan
12 februari 2011 · 1 168 Inlägg

lämna inte ifrån dej bilen bara. låt han hållas i en vecka bara. ta en handpeng och ta bort annonsen på bilen. skulle han ändra sej och vill köpa en annan bil så har du fortfarande kvar handpeng och lägger ut en ny annons på bilen.

azid Det som inte dödar gör ont
12 februari 2011 · 2 668 Inlägg

jimmzzan skrev:
lämna inte ifrån dej bilen bara. låt han hållas i en vecka bara. ta en handpeng och ta bort annonsen på bilen. skulle han ändra sej och vill köpa en annan bil så har du fortfarande kvar handpeng och lägger ut en ny annons på bilen.

Inte så bara. Har man strulat till det så är det inte så snyggt att börja kräva handpenning och liknande. 

Beställ nya papper, dom brukar gå med à-post och komma fram dagen efter på vardag.

Betalar han kontant så är det ju bara att du skriver över bilen ifrån köpddatum då pappren ramlar ner i lådan.

Med hans godkännande förstås.

2slow
Turbomotor volvolover
12 februari 2011 · 667 Inlägg

sälj inte bilen om du inte har ägarbytes papprena.. vill han verkligen ha bilen så kan han vänta några dagar förutsatt att han varit och tittat på den och så

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Dawee
13 februari 2011 · 194 Inlägg

Såld - morsan hade haft den i sin väska, i botten.. skrynkligt var det ocksåtongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang