VVME:s vs. Xenonkungens HID-lampor!

yalouque
7 juli 2010 · 301 Inlägg

Har ett 35W H4 6000K HID-kit från vvme.com på min og9-3 som lyser helt ok. Har dock läst en del rescensioner på xenonkungen.se om att deras lampor är ljusår bättre än vissa kinesiska. Vad som då slog mig var om det även gäller vvme:s lampor.

Är det någon som bytt från vvme:s lampor till xenonkungens? Stor skillnad?

Vitamin
7 juli 2010 · 719 Inlägg

Har haft xenonkungens lampor som gick sönder, köpte efter det från vvme och jag märkte ingen skillnad på ljuset, bara i plånboken

LeafBox Lat Perfektionist
7 juli 2010 · 6 359 Inlägg

Har haft 4 kitt ifrån VVME.
Bra grejjer, har aldrig strulat. Snabb leverans oxå!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
TeedasT 100% ninja
7 juli 2010 · 342 Inlägg

xenonkungen har kinalampor de med, bara det att de har egna lådor. i stort sett samma skit på alla dessa ställen smile

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
TEMANE
12 februari 2011 · 2 Inlägg

LeafBox skrev:
Har haft 4 kitt ifrån VVME.
Bra grejjer, har aldrig strulat. Snabb leverans oxå!

Detta är http://www.vvme.com att u köpt 4 Xenon HID kit från?? hur var det kvalitet och kundservice .... Jag planerar att plance en order på 9.007 Xenon HID kit 6k från dem ....

Senast redigerat av TEMANE (12 februari 2011)

PMPerformance
12 februari 2011 · 2 266 Inlägg

I kina har du en stor tillverkare på xenonlampor som har flera linjer där man tillverkare åt bla philips och hella sen har du den sidan där dom tillverkar dom billiga kiten som de flesta företag säljer.
Man kan välja den vanliga kartongen för ca 250 svenska kr plus frakt till sverige eller få en egen kartong med logo för en 100 till. detta är ungefärliga grossistpriser direkt i från kina. sen tillkommer momsen och frakten så ett kitt kostar drygt 400kr i sverige. Nu vet jag detta då en bekant beställde hem sånt förut i mängder och sålde vidare på blocket

xenonkungen kan ta betalt för sina grejer dom fast en vettig grej på lampan dom säljer är ju med focus eye så man kan ställa ljuset exkat utan bländning för de skulle vissa behöva lära sig när dom monterar själva

svetsdiff !!!
Brådhis * Voff voff *
12 februari 2011 · 10 299 Inlägg

Handlat över 10 ggr från vvme.com och är kanon-nöjd! Strul 1 gång, men det löste sig efter lite mailande!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Thullen
12 februari 2011 · 1 653 Inlägg

har handlat från lite olika ställen som VVME, dealextreme, ebay (från USA) osv och jag är messt nöjd med VVME både vad gäller kvalite och service.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Brådhis * Voff voff *
12 februari 2011 · 10 299 Inlägg

Om man förresten ska vara helt objektiv (vilket man ju ska vara!) och även säga nå´nting negativt om www.vvme.com så skulle det vara att du vid en reklamation måste betala frakten Sverige -> Kina själv (dock skickar dom en ny del helt utan kostnad så fort din del anländer dit)! Men med tanke på deras priser går det absolut att leva med och frakten dit kostar inte särskilt många spänn!

Så om man slår ihop mina kit, fruns kit och min pappas kit så har vi handlat 13 kit och 6 D2S-lampor från dom under c:a 3 år, och EN ballast och EN lampa har gått sönder i förtid (båda byttes ut utan minsta strul)!

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (12 februari 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Thullen
12 februari 2011 · 1 653 Inlägg

Brådhis skrev:
Om man förresten ska vara helt objektiv (vilket man ju ska vara!) och även säga nå´nting negativt om www.vvme.com så skulle det vara att du vid en reklamation måste betala frakten Sverige -> Kina själv (dock skickar dom en ny del helt utan kostnad så fort din del anländer dit)! Men med tanke på deras priser går det absolut att leva med och frakten dit kostar inte särskilt många spänn!

Så om man slår ihop mina kit, fruns kit och min pappas kit så har vi handlat 13 kit och 6 D2S-lampor från dom under c:a 3 år, och EN ballast och EN lampa har gått sönder i förtid (båda byttes ut utan minsta strul)!

//Brådhis

och för att försvara det lite, dom löser det gärna som så att om du köper ett till kit, så lägger de med en ersättare för den trasiga produkten med det paketet, du behöver ej returnera den defekta varan.

Frågar man dem vänligt så är de väldigt generösa med reklamationer imo jämfört med de flesta andra utlänska företag.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
NMI
13 februari 2011 · 1 045 Inlägg

är olika klvalitet på olika kit / lampor,,
sen om xenonkungen har så mycket bättre kvalitet som priset visar går ju alltid diskutera,

man kan välja kvalitet på lampor ballaster när man beställer och vi tar högre kvalitet och lampor,, men försöker hålla samma pris som andra firmor i alla fall.

så kort fattat ja det skiljer i kvalitet.,

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang