9180
Sök

Akut hjälp att ta bort handtag+lister. Men hur?

(none)
1 725 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
Undrar om någon vet hur man tar bort listerna på en Saab 9-3? Behöver veta detta snarast.. Beskriv gärna i detalj...Vet ju att man ska ta bort plasthöljet på dörrarnas insida..Är det svårt hur gör man?

Tack för alla svar!

Mvh Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

281 Inlägg
14 december 2006
jag har ju visserligen en volvo men kan tänkas att det är något liknande,

på min sitter listerna skruvade från insidan, en skruv per list, sen när man lossat den så fick man dra listerna bakåt, den lilla fram drog man bara rakt ut...

handtagen satt med skruvade inifrån och sen fick man lixom böjja och bända som en galning för att få bort dom...

hoppas juag vart till någon hjälp! och lycka till! mvh Jonas

(none)
1 725 Inlägg
14 december 2006
Trådstartare
okey..Då får man hoppas att man får bort innerpanlen på dörrarna bara..Det är väll de jag undrar mest av..Och att det inte går sönder... =/

281 Inlägg
15 december 2006
På alla volvo så behövs inte insidan av dörren tas bort, borde väl inte behövas på saab heller tycker jag, ser du inga plastlock med skruvar under ändå? dock är ju insidan av dörren inget konstigt att ta bort, det fixar du nog!! mvh Jonas

(none)
1 725 Inlägg
15 december 2006
Trådstartare
Ja du..jag tror man måste ta bort panelen på Saaben...9-3:an i allfall..Men det går väll..Men det värsta är att clippsen går sönder lätt..Så det är väll bara att prova med en dörr så får man se..Men tack för tipsen..

Mvh Jonas

Sök