4770
Sök

Får inte fram nå ström till slutsteget!

7 100 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
#1
mors
håller på bli tokig!!

har kopplat allting rätt,nytt batteri åå allt!säkringar hela.
men ändå får ja ingen ström!
har bytt jord flera gånger.
men pluskabeln är skarvad(ihopptvinad och tejpad)
kan de vara de som spökar?

mvh

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

3 187 Inlägg
18 februari 2011
#2
bmx skrev:
mors
håller på bli tokig!!

har kopplat allting rätt,nytt batteri åå allt!säkringar hela.
men ändå får ja ingen ström!
har bytt jord flera gånger.
men pluskabeln är skarvad(ihopptvinad och tejpad)
kan de vara de som spökar?

mvh

skarva en pluskabel är aldrig bra... speciellt inte en "skit" skarvning som du har gjort. har du en multimeter så mät? kontroll mät innan och efter skarven. har du ström innan men inte efter så är det troligtvis skarven som spökar.
men mitt tips, gör om gör rätt! köp en ny kabel.


7 100 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
#3
antog att de var de som var felet!
ska mäta lite senare!
tänkte annars sätta en till säkringshållare där som skarvar ihop dom ist

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

895 Inlägg
18 februari 2011
#4
bmx skrev:
antog att de var de som var felet!
ska mäta lite senare!
tänkte annars sätta en till säkringshållare där som skarvar ihop dom ist

Det kan funka men det är alltid bättre med obruten strömkabel förutom första säkringen efter battariet

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
18 februari 2011
#5
bmx skrev:
har kopplat allting rätt,

men pluskabeln är skarvad(ihopptvinad och tejpad)

mvh

Ledsen om jag e dryg nu, men du har inte gjort allting rätt...

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten


Sök