6651
Sök

Volvo 855 R, batteriet är dött och handtagen bytade. FÅr ej upp dörrar eller huv

27 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Hallå garaget smile

Har en Volvo 850R (combi)  97a som jag inte får upp dörrarna eller huven på och handtagen är bytta till dom utan låscylindrar för nycklar.

Har grillen och blinkers VF urmonterat så jag har lite plats där framme. Har dragit i wiren så dörrlåset HF har öppnat sig på huven men vet inte hur jag ska göra för att få upp det andra. TIPS?

Har provat sätta i nyckel i bakluckan men det fungerar inte som vanligt, nyckeln går att vrida 100 varv.

Har ni inget tips får jag väl prova att krypa under bilen och koppla på ström på startmotorn och ladda därifrån.

Vad är lättast? Har fått upp "halva" huven liksom, finns det nåt sätt att dra i wirearna så jag får upp den? Hur är det konstruerat till huven?

Ge mig tips tack!

Johan Lundborg

Tomten
1 065 Inlägg
23 februari 2011
pajja en ruta?
Plocka bort den andra blinkersen? och öppna den vajern

mopar300
23 februari 2011
ta bort grillen,då kan du komma åt huv-vajern

27 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Tomten, det är på vänster fram jag har blinkers av och där jag inte får upp huvlåset.

mopar300, grillen är borta men drar jag i vajern så öppnas bara det ena.

370 Inlägg
23 februari 2011
hade samma problem...min nyckel passa inte på baklucklåset o hade bytt alla hantag så jag borra sönder cylindern på bakluckan o öppna låsen med en srkuv mejsel..

Låt Turbon Glöda

mopar300
23 februari 2011
okej...gå det inte att få in ngn ståltråd som kan komma åt låsmekanismen i dörren

370 Inlägg
23 februari 2011
kan vara svårt på 850 för knoppen går ju helt ner på dom..

Låt Turbon Glöda

1 562 Inlägg
23 februari 2011
sisu1986 skrev:
hade samma problem...min nyckel passa inte på baklucklåset o hade bytt alla hantag så jag borra sönder cylindern på bakluckan o öppna låsen med en srkuv mejsel..

de va onödigt, bättre å sätta ström på startmotorns matarkabel underifrån

27 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
hur lätt var det att borra då? Jag får nog prova det med startmotorn och se om det är lätt att komma till, har för mig att den sitter på ovansidan dock.
Senast redigerat av jockis (23 februari 2011)

mopar300
23 februari 2011
roll
sisu1986 skrev:
kan vara svårt på 850 för knoppen går ju helt ner på dom..

fast ja menar lite längre ner i själva dörren,mellan yttre plåten å inneklädsen

1 562 Inlägg
23 februari 2011
jockis skrev:
hur lätt var det att borra då? Jag får nog prova det med startmotorn och se om det är lätt att komma till, har för mig att den sitter på ovansidan dock.

de bör gå utan att borra sönder lås och liknande.

Offroad Racing
3 123 Inlägg
23 februari 2011
Försök komma åt startmotorn, det skulle jag gjort som första alternativ innan jag hade börjat plocka isär bilen. Eller om kanske generatorn är lättare att komma åt? Det går ju an när det bara är en kabel/klämma man måste lirka dit.
Senast redigerat av henke_99 (23 februari 2011)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök