ja jag får helt enkelt ta och sätta jorden där istället. och hoppas att detta löser problemet
Ja och hjälper inte det så byter du till ett riktigt slutsteg. MDS hummm...... host.....
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
nu är det så att jag hade klantat till det. jag hade skiftat plats på remoten och plusen så det var därför som det lös hela tiden när allt var avstängt så jorden är det inget fel på iaf. nu funkar allt som det ska.
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
nu är det så att jag hade klantat till det. jag hade skiftat plats på remoten och plusen så det var därför som det lös hela tiden när allt var avstängt så jorden är det inget fel på iaf. nu funkar allt som det ska.
Hur lyckas man att få in plusmatningen i remoteingången på steget?
Framför allt.. hur fan gick steget på enbart remoteström?
Du måste hålla med om att det låter lite lustigt..
nu är det så att jag hade klantat till det. jag hade skiftat plats på remoten och plusen så det var därför som det lös hela tiden när allt var avstängt så jorden är det inget fel på iaf. nu funkar allt som det ska.
Hur lyckas man att få in plusmatningen i remoteingången på steget?
Framför allt.. hur fan gick steget på enbart remoteström?
Du måste hålla med om att det låter lite lustigt..
Det är inte så svårt eftersom det är lika stora hål till plus jord och remote. tänker man sig inte för så blir det fel. Det blev iaf inte sämre ljud när det var kopplat så.
ibland undrar man om det verkligen finns någon som vet något här om bilstereo. sj är jag inget proffs.
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Det är inte så svårt eftersom det är lika stora hål till plus jord och remote. tänker man sig inte för så blir det fel.
Man kan nog säga "till folks försvar" att det inte är så väldigt vanligt att både remoteingången och plusingången har lika stora hål, har man en någorlunda grov pluskabel så går den helt enkelt inte att skruva fast i remoteingången.
opelcoffe skrev:
ibland undrar man om det verkligen finns någon som vet något här om bilstereo. sj är jag inget proffs.
Jag tolkar det som att du är besviken på svaren. Folk kunde iof ha frågat från början om plus och remote verkligen var rätt kopplade, men eftersom det inte är så vanligt med lika stora hål till dessa kablar så tog folk kanske för givet att det bara kunde vara kopplat på "rätt" sätt.
Det är inte så svårt eftersom det är lika stora hål till plus jord och remote. tänker man sig inte för så blir det fel.
Man kan nog säga "till folks försvar" att det inte är så väldigt vanligt att både remoteingången och plusingången har lika stora hål, har man en någorlunda grov pluskabel så går den helt enkelt inte att skruva fast i remoteingången.
opelcoffe skrev:
ibland undrar man om det verkligen finns någon som vet något här om bilstereo. sj är jag inget proffs.
Jag tolkar det som att du är besviken på svaren. Folk kunde iof ha frågat från början om plus och remote verkligen var rätt kopplade, men eftersom det inte är så vanligt med lika stora hål till dessa kablar så tog folk kanske för givet att det bara kunde vara kopplat på "rätt" sätt.
Huvudsaken är ju att det funkar nu iaf.
jo plusen är ej så tjock biltema saker. haha men det funkar
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
det är på det nya steget som det inte finns plintar på det är bara hål ungefär som på sockerbitar. allt funkar bra med det nya steget. det är bara det att lamporna blinkar om jag spelar högt. kan jag behö-va en kondensator kanske?
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
det är på det nya steget som det inte finns plintar på det är bara hål ungefär som på sockerbitar. allt funkar bra med det nya steget. det är bara det att lamporna blinkar om jag spelar högt. kan jag behö-va en kondensator kanske?
för att lösa ditt problem behöver du ett extra batteri eller ett nytt fräscht batteri:)
det är på det nya steget som det inte finns plintar på det är bara hål ungefär som på sockerbitar. allt funkar bra med det nya steget. det är bara det att lamporna blinkar om jag spelar högt. kan jag behö-va en kondensator kanske?
det är på det nya steget som det inte finns plintar på det är bara hål ungefär som på sockerbitar. allt funkar bra med det nya steget. det är bara det att lamporna blinkar om jag spelar högt. kan jag behö-va en kondensator kanske?
för att lösa ditt problem behöver du ett extra batteri eller ett nytt fräscht batteri:)
ja ett nytt batteri kan jag tänka mig samt att sätta jorden nån annan stanns som vid fästet till bältena. Men jag menar ett extra batteri ska inte behövas det är ju inte något värsting steg jag har.
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
det är på det nya steget som det inte finns plintar på det är bara hål ungefär som på sockerbitar. allt funkar bra med det nya steget. det är bara det att lamporna blinkar om jag spelar högt. kan jag behö-va en kondensator kanske?
för att lösa ditt problem behöver du ett extra batteri eller ett nytt fräscht batteri:)
ja ett nytt batteri kan jag tänka mig samt att sätta jorden nån annan stanns som vid fästet till bältena. Men jag menar ett extra batteri ska inte behövas det är ju inte något värsting steg jag har.
det beror på vad u har för batteri? sen om du använder mycket andra grejer i bilen som drar ström.