Misslyckas med reg-besiktning?

kim4
28 februari 2011 · 100 Inlägg

Tjenare, har sökt lite här i forumet och googlat lite, men förmodligen missat det nånstans då det alltid brukar va nån annan som söker lite smartare!
Men hur som haver, nu är det så att jag ska ta och reg-besiktiga en Merca w123td(kombi) som är lastbilsreggad, och tanken är då såklart att den ska bli personbil.
Och om jag förstått det rätt är det bara ta väck gallret, sätta in bälten och säte i princip? Rätta mig gärna om de är fel, för isf har jag missat nått!
MEN nu till fråga nr.1, om jag kör in på en reg-besiktning och inte tar mig igenom, vad händer då?
Förstår väll att den inte går igenom som personbil om inget säte finns tex, men om vi säger att allt utom ett fel t.ex felriktade strålkastare klarar sig, eller kollar dom inte det på reg-besiktning utan måste man där efter göra en vanlig?
Om inte = Fråga nr.2, Måste jag då REG-besiktiga om den eller bara göra en vanlig?
Nu snurrar jag säkert allt kors och tvärs, och blir förvirrad av mitt eget tänkande såhär på dygnet med lite sömn dom närmsta nätterna så hoppas ni ursäktar mig för det tongue
Men kort sagt, hur funkar en reg-besiktning och vad händer om man inte klarar nått krav(både inom själva ändringen eller inte)
Vet att man måste ringa transportstyrelsen och få papper osv och ta med sig leg och papper på bilen iaf smile återigen, rätta mig om jag har fel.

Tack på förhand //kim4

KHRacing
28 februari 2011 ·

du får ombesiktning på regbesiktningen, vet ej hur många månader, men det är fler än en månad som en vanlig besiktning ger dig vid fel.

tror det är 6 månader sedan måste du göra en reg.

kim4
28 februari 2011 · 100 Inlägg

så jag borde alltså göra en vanlig besiktning först för att se så att resten går igenom?
om man tänker rent ekonomi mässigt

Henjer
28 februari 2011 · 276 Inlägg

Du får en tvåa på dom saker som inte blir godkända, precis som en vanlig besiktning. Bara hem och åtgärda sedan tillbaka och betala för en ombesiktning... Alltså inte en ny reg bes....

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
kim4
28 februari 2011 · 100 Inlägg

Okej, skönt smile
Tack för svar! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang