1639
Sök

Spraysänk på fönster

537 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Hej. Håller på med att lacka om min ena A-stolpe. Ser nu dock att jag lyckats få stänk från Hagmans Stålplast (slipgrund) på framrutan hmm Hur det kom dit är för mig en större oklarhet. Men tydligt har min maskering failat.

Vad är era rekommendationer för att få bort detta? Funkar T-röd? Tänkte liksom med tanke att framrutan är plastbelagd? Att notera är att rutan byttes i sommras.

871 Inlägg
28 februari 2011
prova med rakblad ?

537 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
beckstroem skrev:
prova med rakblad ?

Det känns väl lite overkill på en ny ruta som det första alternativet? för det är väl plast på rutan?

16 197 Inlägg
28 februari 2011
RPM2006 skrev:
beckstroem skrev:
prova med rakblad ?

Det känns väl lite overkill på en ny ruta som det första alternativet? för det är väl plast på rutan?

plats på rutan?

de e plastfilm i rutan för att den inte ska splittras om den spricker.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

490 Inlägg
28 februari 2011
Har du ett rak blad med rostfritt stål så repas ej rutan av det !

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
28 februari 2011
Hade det varit plast på rutan hade den redan varit sönder repad av dina torkare. Rakblad, förtunning, t-röd, välj själv.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Hjultomte
1 500 Inlägg
28 februari 2011
Måla hela rutan istället för att snåla wink MEN det lättaste är rakblad och du kan även köra litt thinner.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

537 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
TooS skrev:
Måla hela rutan istället för att snåla wink MEN det lättaste är rakblad och du kan även köra litt thinner.

Jag har alltid fått för mig att framrutan är plastbelagd. Då testar jag med t-röd. Tackar.

T-röd sög så testade med ett nytt blad som ska vara till mattkniv. Och jädrar vad bra det gick.
Senast redigerat av RPM2006 (28 februari 2011)

Sök