2171
Sök

Mäta tempgivare

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Tjenare.

Skulle till och mäta min tempgivare i bilen, en trepolig givare som sitter i utloppsröret från toppen.

Dessa ska ju ha ett visst motstånd under olika temperaturer.

Enligt:
http://audi200.se/aladdin/bilder/tempsensor_ignition.jpg

Men jag får bara fram motstånd från ett av tre stift, betyder detta att tempgivaren är trasig?
Gäller en Audi med 2.3 E NF motor.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Det är så jag gjort.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (8 april 2009)

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Tror den heter multitempgivare.. har inte vag nr på den just nu då jag monterat tillbaka den i bilen.

Den ska ge signaler till tempmätaren i instrumenteringen och till nåt annat.. :S

Har problem me att motortempen inte går upp i mer än 60-70 grader under körning medans den blir bra på tomgång (90-92grader).. Men jag misstänker att det är fel på givaren så mätaren visar fel.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
hmm... det är en vanlig kontakt med "honor", men in i den går det 4 kablar, men i tempgivaren finns bara tre stift. Är som helt vanliga "kabelskohanar".

Det stiftet jag fick motstånd ifrån går till en kabel som är blå/gul.

Ska se om jag har någon bild på den.

Mvh Tommy

819 Inlägg
1 mars 2011
Hur gick det med detta sedan? Har samma problem jag!

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

Sök