Nytt köpes trick på blocket???

DalleRacing
2 mars 2011 · 1 738 Inlägg

hej!

Har lagt ut min flickväns bil på försäljning, och 1 timma efter fick jag ett meddelande av en  från utlandet!

Det stod såhär:

Hello i have just came across your Car on blocket and am willing to buy the Car you can get me... pamelawaves@gmail.com

Tycker inte texten liknar någon annan tråd som finns här, men jag tänker inte gå på denna men vad tycker ni ska jag gå vidare med det här och se vart hon vill komma? Någon som fått samma text?

Senast redigerat av 940RDALLE (2 mars 2011)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
gamlingen
2 mars 2011 · 5 198 Inlägg

Bluff

DalleRacing
2 mars 2011 · 1 738 Inlägg

Förstår det med men ska jag driva det vidare tills betalningen och se vad han tänkt sig? Jag står gärna öga mot öga med den jäveln big_smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Dansken-
2 mars 2011 · 950 Inlägg

Läste detta på Porsche Klubbens hemsida om ämnet:

http://www.porsche.nu/forum/showthread.php?t=44952

Turbocab
2 mars 2011 · 83 Inlägg

Absolut inget nytt med detta, bara en variant på vad som hållt på länge nu. Bara ignorera det hela, att låtsas vara intresserad etc slösar bara tid och leder ingen vart, dom bryr sig inte. All förfrågningar utomlands ifrån med folk som INTE tänkt sig flyga hit och kolla på bilen är bluff. Världen är knökfull av folk som försöker blåsa en. sad

DalleRacing
2 mars 2011 · 1 738 Inlägg

Ok nä blir nog o lägga ner, hade bara vart kul att jävlas lite smile
Jag skev till honom iaf att det är för kompliserat att sälj bil till utlandet han var fortfarande intresserad iaf smile

Senast redigerat av 940RDALLE (2 mars 2011)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
strandberg31
2 mars 2011 · 2 419 Inlägg

Vet inte hur många gånger jag fått likande mail när jag sålt crossar, Och alla är från usa! Varför köpa en beg hoj i sverige när man kan få den mkt billigare nån mil hemifrån? tongue

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
D_MAN ?
2 mars 2011 · 1 038 Inlägg

strandberg31 skrev:
Vet inte hur många gånger jag fått likande mail när jag sålt crossar, Och alla är från usa! Varför köpa en beg hoj i sverige när man kan få den mkt billigare nån mil hemifrån? tongue

De luriga är ju att du blir blåst å förlorar pengar å han får en cross gratis vilket är billigare än att köpa nån ifrån trakten.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Speedy_g
2 mars 2011 · 18 Inlägg

En kompis som sålde sin vattenscooter fick samma erbjudande.

En vecka senare skulle jag sälja min quad och fick då exakt samma erbjudande.

Bluff så långt ögat kan nå!

Jag fortsatte mejla med dem ganska länge men det gav ingenting.
Jag o kompisen jämförde mejlen vi fått och det var exakt samma, även om vi hade svarat annorlunda o ställt motfrågor som inte blev besvarade.

"killen" jobbar i bermuda trianglen. Euhm. sure bacon!

granadadr
2 mars 2011 · 7 298 Inlägg

killen" jobbar i bermuda trianglen. Euhm. sure bacon!




hahahaha,, ett spöke då meo wink

DalleRacing
2 mars 2011 · 1 738 Inlägg

Jag ska jävlas med honom, när han sen frågar om betalningen så ska jag be honom att skicka med kompisen pengarna! När han sedan inte vill det ska jag säga åt honom att dra åt h_elvetet och förklara att det står om såna som han över hela, kanske hjälper i han slutar vem vet?

Men mig kommer han alldrig lyckas lura för dum är jag inte i första taget wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
granadadr
2 mars 2011 · 7 298 Inlägg

940RDALLE skrev:
Jag ska jävlas med honom, när han sen frågar om betalningen så ska jag be honom att skicka med kompisen pengarna! När han sedan inte vill det ska jag säga åt honom att dra åt h_elvetet och förklara att det står om såna som han över hela, kanske hjälper i han slutar vem vet?

Men mig kommer han alldrig lyckas lura för dum är jag inte i första taget wink

han lägger inte av,, bara för man jävlas lite med han,, de har satt sånt här i system å bryr sig inte om nån mailar å hotar hen t,ex,,

vet ju att du bor i ett annat land å det är svårt (omöjligt) att kräva han på pengar pga, sekretesser osv, så det hjälper inget alls tyvärr, skit i han,, hadde jag varit i ex london,, så hade jag lätt sagt att jag kan komma med bilen, eller vad det är wink å då är det heltplötsligt inte intressant längre wink

Wilsgaard
2 mars 2011 · 560 Inlägg

940RDALLE skrev:
hej!

Har lagt ut min flickväns bil på försäljning, och 1 timma efter fick jag ett meddelande av en  från utlandet!

Det stod såhär:

Hello i have just came across your Car on blocket and am willing to buy the Car you can get me... pamelawaves@gmail.com

Tycker inte texten liknar någon annan tråd som finns här, men jag tänker inte gå på denna men vad tycker ni ska jag gå vidare med det här och se vart hon vill komma? Någon som fått samma text?

Det tillhör standard att få sådarna mejl när man säljer via blocket, driv du med puckot men tror inte ni kommer någon vart ändå...

Den som skickat mejlet säger att du kan skicka bilen via transport till ett annat land där han säger sig bo, efter de kommer han säga att han satt pengarna på en postväxel som låser upp pengarna till ditt konto när han fått bilen levererad.

Alltid samma jävla skitsnack hmm

Victorduvet
2 mars 2011 · 395 Inlägg

har fått en massa sånna både mail och Sms.
Man orkar inte ens bry sig om dom ju. är ju så tydliga bluffar smile

BMW 520 (1992)
DalleRacing
2 mars 2011 · 1 738 Inlägg

Han frågade nyss om skicket i jag beskreved typ en halv mening o fick Tebax det här:

Hello,

I just got your mail now...How i wish i could come and view it but am busy working right now In Toronto,i'm satisfied with the condition. Email me with the actual price you are willing to sell it.

Hope read from you soon.
Regards.
Pamela Waves

Så fula ord jag kommer skriva på engelska till honom i slutet har jag nog alldrig sagt förut smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
strandberg31
2 mars 2011 · 2 419 Inlägg

940RDALLE skrev:
Han frågade nyss om skicket i jag beskreved typ en halv mening o fick Tebax det här:

Hello,

I just got your mail now...How i wish i could come and view it but am busy working right now In Toronto,i'm satisfied with the condition. Email me with the actual price you are willing to sell it.

Hope read from you soon.
Regards.
Pamela Waves

Så fula ord jag kommer skriva på engelska till honom i slutet har jag nog alldrig sagt förut smile

Tror dock att "Pamela" är en tjej wink

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
thelaughingmadman
2 mars 2011 · 711 Inlägg

Det enda roliga som kommer hända är att du får ta kontakt med ett "fraktbolag" (som är fejk, det är ligan som kommer och tar din bil) och att du får besked om att bilen betalas när den levererats.
Skit i det där så slipper du slösa tid på det.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Kristian_L
2 mars 2011 · 1 893 Inlägg

Det är det gamla "Nigeria brevet" i ny tappning. Förr försökte de lura dig att du de ärvt en massa pengar och behövde din hjälp för att få ut pengarna.
Du skulle få typ 10% av arvet på 70 miljoner dollar, om du bara hjälpte till lite.
Du skulle bara öppna ett konto (I ditt namn, så du känner dig säker.) Sedan började "fiskandet", för att komma åt pengarna så behövdes det betalas några avgifter, om du kunde lägga ut...? Började någon lägga ut en tusing, då hade de personen på kroken. Efter avgifterna (Via western union, där du kan glömma att du får nått tebax.) så tillkommer det advokat arvoden, mera kostnader för intyg, nya advokat arvoden. O.s.v. De lägger inte av förän de slutar få pengar...

Bara en ny variant. På Blocket får de lätt första kontakten, då bedragarna först måste få tag i någon adress... Förr en riktig adress, numera en e-post adress, vilket de får om du svara på deras frågor.)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
DalleRacing
2 mars 2011 · 1 738 Inlägg

Ne jag har gett upp, tror faktiskt det sitter en killa o luras o utnämner sig för att ara tjej wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang