Golf 2 -92 går ibland på 3cylindrar?

Necra
10 februari 2011 · 39 Inlägg

Tjena har köpt en golf 2 -92 1.8 som går ner på tre cylindrar ibland, mest vid kallstarter när den blir varm så går den nästan alltid på alla cylindrar men poffar lite och går inte riktigt rent..

Nu undrar vad som är de vanligaste problemen på den här modelen som brukar vilja krångla?

Sitter ny fördelare och fördelarlock! har mätt tändkablarna och verkar inte va nå fel på dom stift har jag beställt men inte fått en då.. även gjort kompprov och de såg bra ut så några ideer? Mvh Tommy

Senast redigerat av Necra (10 februari 2011)

Volvo 242 (1980)
streetlover
10 februari 2011 · 112 Inlägg

Min farsa hade en golf 2a när ja va mindre och så fort de va mellan 5- till 5+ gradigt ute så gick den skit, han rev i den lera gånger men hittade aldrig felet, han snackade med några på björstigs och dom sa att insuget e felkonstruerat så att det blir isbildning mellan dom temperaturerna = bilen går kasst, farsan löste det lätt med att snapsa bilen rejält me K-spit wink

Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Necra
10 februari 2011 · 39 Inlägg

hehe okej, men tror de inte är det som är problemet.. 

Känns som jag kan utesluta allt som har med täningen att göra endå.. nya stift nu, fin gnista, ny fördelare, nytt fördelarlock och remmen sitter rätt!

När jag bytte stift så var dom kållsvarta.. alltså bilen går grymt fett och surrar ner sig skulle jag tro :o
Själv så funderar jag på om de kan vara lambdasonden,insugspackning eller "förgasarfot" om finns det på min bil?

sen finns de ju bara en J*vla massa givare överallt! men dom måste man ju också kunna mäta på något sett? även lambadan måste man ju kunna mäta när bilen är igång men hur?

Senast redigerat av Necra (10 februari 2011)

Volvo 242 (1980)
streetlover
10 februari 2011 · 112 Inlägg

okey, jadu jag har ingen aning, e dålig på vw´s motorer hmm hoppas du får ordning pån iaf smile

Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Necra
10 februari 2011 · 39 Inlägg

Ja lika här skulle köpt en ford iställe! wink kollar lambdan nu sen köper en burk startgas imorgon och sprejar "foten" och insugspackningen så får jag gå vidare sen..

Senast redigerat av Necra (10 februari 2011)

Volvo 242 (1980)
Necra
11 februari 2011 · 39 Inlägg

Va tror ni om denna lambdasond då?

http://www.youtube.com/watch?v=okQI8xOxiE8

Volvo 242 (1980)
Necra
11 februari 2011 · 39 Inlägg

Glömt att säga att bilen går nu på alla fyra hela tiden efter stiftbytet, nu är det bara att de kanske är att tomgången är för låg :o

Insugspackning och "förgasarfoten" är hela och fina ävern slangen till bromservon

Senast redigerat av Necra (11 februari 2011)

Volvo 242 (1980)
Necra
2 mars 2011 · 39 Inlägg

Förgasarfoten och insugspackningen var bra.

Bytt lambdan, och nu går den att köra klockrent.. puffar lite på tomgången men ja den är ju inte ny heller wink får se hur de går på besiktningen snart då big_smile

Senast redigerat av Necra (2 mars 2011)

Volvo 242 (1980)
Johan_08
2 mars 2011 · 17 Inlägg

Necra skrev:
Förgasarfoten och insugspackningen var bra.

Bytt lambdan, och nu går den att köra klockrent.. puffar lite på tomgången men ja den är ju inte ny heller wink får se hur de går på besiktningen snart då big_smile

Byte av motorolja, filter o liknande servicedelar brukar vanligtvis fixa till tomgången på 2orna smile

EDIT: Schysst golf förresten wink

Senast redigerat av Johan_08 (2 mars 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang