Hejsan, har nu suttit och läst och läst och läst och läst och läst och läst ÖVERALLT !!! men hittar inget direkt svar på vad fan jag ska göra, hoppas nu att det finns någon saab-larm-kunnig person här

mitt problem :i höstas när saaben avställdes så kopplade jag ur batteriet ur bilen och tog in detta inomhus, sedan nu i vår har jag tagit ut batteriet igen för o väcka bilen ur sin vinterdvala, meeeeen, då startar den inte, går inte o larma av, eller på via fjärrkontrollen heller, vilket typ är ett måste då jag har startspärr på bilen (Saab originallarm) .
har testat tryckt 5 gånger på fjärren men händer inte ett nada, har oxå läst någonstans att man kan hoppa in bakom ratten och vänta tills dioden blinkar var 3dje sekund sen in med nyckeln och på med tändningen, och låsa upp bilen på fjärren.. -> men fattar inte riktigt hur jag ska göra ? vänta tills dioden blinkat och direkt då den slocknat ska jag he på tändningen ? eller

dioden blinkar 2 snabba gånger, sen är den släckt ett tag, sen blinkar den 2 igen.. alltså ->
......#.#......#.#......#.#..... osv..
allt funkade perfekt i höstas när jag ställde av bilen..
Please help me !!
mvh
Andreas