Jag söker en kompis, hur fel det än låter!

Tschagerlund
7 mars 2011 · 133 Inlägg

Hej!

Detta låter så otroligt fel att skriva, så jag tror att jag borde sluta nu; Men jag söker en kompis. Jag vet att det har gjorts trådar om liknande saker innan, men jag känner att det är dags att jag borde göra en egen!

Jag är 18 år, bor i Malmö och är väldigt bilintresserad. Jag har inga kunskaper när det gäller bilmotorer ( förutom lite grundläggande om hur allt funkar och hur det är uppbyggt! ), men trots detta skulle jag vilja lära mig mer! Får eget garage då jag ska flytta i sommar och känner att jag skulle vilja ge mig in i meckar-träsket! ( vågar man kalla det så? )

Jag är ingen krävande, skulle bara tycka att det hade varit kul att få vara med när någon lite mer erfaren ( eller helt nybörjare som jag ) meckade så att man kan lära sig ett och annat, vara med på lite bilaktiviteter och kanske skaffa sig en och annan vän som delar min passion för bilar! Som ni förstår är det brist av folk som delar detta i min kompiskrets (förutom min bror som bor i Stockholm, suck..).

Som sagt; det låter helt sjukt, men om någon skulle vilja vara min kompis ( det där lät bra.. ) så är det bara att höra av sig. smile

MVH
Theo

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
7 mars 2011 · 5 042 Inlägg

mer info. en vän/kompis delar ju inte bara bilar. musik, vänner, tjejer ev killar.
vad du gör, jobbar, pluggar, tror det skulle uppskattas mer för läsarna.
Btw lycka till med sökningen ! smile

C H E V R O L E T <3
Tschagerlund
7 mars 2011 · 133 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
mer info. en vän/kompis delar ju inte bara bilar. musik, vänner, tjejer ev killar.
vad du gör, jobbar, pluggar, tror det skulle uppskattas mer för läsarna.
Btw lycka till med sökningen ! smile

Jo, det har du ju helt klart rätt i!

Som sagt, jag är 18 år gammal och några av mina intressen är mina gitarrer, fotografering, bilar (duuh..?) och teknik i sin allmänhet! Jag pluggar till trädgårdsanläggare och bedriver ett UF-företag som ekonomiansvarig som del av min utbildning. Företaget finns dock bara tills juni då företaget splittras ( vi tar studenten ). Jag har planer på att söka in till ekonomi-program nu till hösten och byta inriktning, då jag dras mer till yrkena inom den branschen. Lyssnar på den mesta musiken för att vara ärlig, ska bla på "metaltown" i år, vilket jag ser fram emot! Har sysslat lite med att göra techno med en kompis, samt att under en tid spelat i band som gitarrist. smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
940R
7 mars 2011 · 1 567 Inlägg

Ett råd är ju att besöka lite olika bilträffar nu under våren och sommaren och tjöta lite med 
diverse folk så skall du se att du har flera polare till hösten

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Tschagerlund
7 mars 2011 · 133 Inlägg

940R skrev:
Ett råd är ju att besöka lite olika bilträffar nu under våren och sommaren och tjöta lite med 
diverse folk så skall du se att du har flera polare till hösten

Tänkte försöka åka på bla Wangan Meet 3 och Elmia i år. Samt att försöka åka på några av träffarna som sker på svågertorp, om jag inte är fel ute, här i Malmö. Får hoppas att man träffar lite trevligt folk genom det smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
940R
7 mars 2011 · 1 567 Inlägg

Ja det gör du säkert men var nu inte som Ove Sundberg och börja ett samtal med Hejsilihejsan

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
8 mars 2011 · 5 042 Inlägg

940R skrev:
Ja det gör du säkert men var nu inte som Ove Sundberg och börja ett samtal med Hejsilihejsan

ät absolut inte en macka med hemmagjord senap från mamma  lol  lol  lol
var bara tvungen, ska inte sabba mer i din tråd ! smile

C H E V R O L E T <3
Knugcab
8 mars 2011 · 5 111 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
mer info. en vän/kompis delar ju inte bara bilar. musik, vänner, tjejer ev killar.
vad du gör, jobbar, pluggar, tror det skulle uppskattas mer för läsarna.
Btw lycka till med sökningen ! smile

Jag brukar då föredra om mina kompisar INTE delar tjejerna med mig i alla fall.... tongue







(Väldigt dum kommentar men det var svårt att hålla sig även om jag fattade att du inte menade så lol)

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
volvoentusiasten
8 mars 2011 · 4 005 Inlägg

Gå fram till ngn som har verkar ha lagt ner tid på sin bil, säg ÅH VAD FIN BIL, berätta vad du har gjort.

Det är nyckeln. smile Sen efter ett tag så kan du byta nummer och säga att du vet vart det kommer bli bus sen, eller fråga. Och efter detta kan du bjuda över honom på mcdonalds-driven.
Sen.... är du på dejt och har lyckats.

Tschagerlund
8 mars 2011 · 133 Inlägg

linuslinje skrev:
Gå fram till ngn som har verkar ha lagt ner tid på sin bil, säg ÅH VAD FIN BIL, berätta vad du har gjort.

Det är nyckeln. smile Sen efter ett tag så kan du byta nummer och säga att du vet vart det kommer bli bus sen, eller fråga. Och efter detta kan du bjuda över honom på mcdonalds-driven.
Sen.... är du på dejt och har lyckats.

.. jag trodde skälet till att jag har en flickvän är att jag ska slippa dejta? Jag har blivit lurad! Haha, nej. Men du har rätt, det är kanske bara så enkelt smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
8 mars 2011 · 2 307 Inlägg

Ett tipps från mig e dra till Gatebil å bo där försök å få med dig ett gäng å gör dig trevlig hos diverse folk så löser det sig möjligen.

Finns ju lite mer risk för å bli polare med folk om man delar en öl eller 2 smile

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
big-jepp
8 mars 2011 · 3 187 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Ett tipps från mig e dra till Gatebil å bo där försök å få med dig ett gäng å gör dig trevlig hos diverse folk så löser det sig möjligen.

Finns ju lite mer risk för å bli polare med folk om man delar en öl eller 2 smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2654587

ta en sväng förbi och kolla in lite fina bilar, då löser sig det mesta! smile
(borde inte vara allt för långt att åka för dig)

Honda civic "civicen" (1993)
Rock-Star
8 mars 2011 · 2 982 Inlägg

Tschagerlund skrev:
Hej!

Detta låter så otroligt fel att skriva, så jag tror att jag borde sluta nu; Men jag söker en kompis. Jag vet att det har gjorts trådar om liknande saker innan, men jag känner att det är dags att jag borde göra en egen!

Jag är 18 år, bor i Malmö och är väldigt bilintresserad. Jag har inga kunskaper när det gäller bilmotorer ( förutom lite grundläggande om hur allt funkar och hur det är uppbyggt! ), men trots detta skulle jag vilja lära mig mer! Får eget garage då jag ska flytta i sommar och känner att jag skulle vilja ge mig in i meckar-träsket! ( vågar man kalla det så? )

Jag är ingen krävande, skulle bara tycka att det hade varit kul att få vara med när någon lite mer erfaren ( eller helt nybörjare som jag ) meckade så att man kan lära sig ett och annat, vara med på lite bilaktiviteter och kanske skaffa sig en och annan vän som delar min passion för bilar! Som ni förstår är det brist av folk som delar detta i min kompiskrets (förutom min bror som bor i Stockholm, suck..).

Som sagt; det låter helt sjukt, men om någon skulle vilja vara min kompis ( det där lät bra.. ) så är det bara att höra av sig. smile

MVH
Theo

BIlfolk finns det gott om i malmö, är i malmö var tredje vecka i snitt och har faktiskt även lyckats tajma in Malmö cruisingen förra året.
kolla träfftrådarna för skåne så hittar du rätt.

Bompeman
8 mars 2011 · 679 Inlägg

facebook is your friend

Alex-s Bakhjulskrafs
8 mars 2011 · 1 479 Inlägg

Om du vill lära känna någon som kan om bilar kan du ju komma till torsdagsträffen i lödde i mitten av april så kan vi snacka smile

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Aero_9-3
8 mars 2011 · 287 Inlägg

Om inte annat så är Elmia ett bra ställe o träffa bilfolk;)

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?
Audi A6 tdi (2008)
Saab 9-3 "RE" (1999)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
8 mars 2011 · 5 042 Inlägg

ett bra tips!
Onsdagsträffarna om dom finns fortfarande ?
i gbg.
Vart där en gång o mötte hur mkt trevligt folk som helst ! smile

C H E V R O L E T <3
mange_240
8 mars 2011 · 1 562 Inlägg

besök verkstäder och visa ditt intresse för va de pysslar med(kanske inte de största firmorna), då lär du ju träffa på likasinnade. på kvällstid lär de nog skruvas i lite egna projekt på många ställen.

Senast redigerat av mange_240 (8 mars 2011)

Alex-s Bakhjulskrafs
8 mars 2011 · 1 479 Inlägg

Haha som jag sa tidigare så hör av dig via pm smile alltid kul med folk som har intresse. Jag jobbar dessutom som mekaniker smile

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang