4852
Sök

Remote problem

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 mars 2011
Vad för steg och vad driver du för nåt med det? Remoten ska absolut räcka till, den är bara till för till/frånslag.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

255 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Det är ett Mac Audio, vet inte hur kraftigt det är, men har ju spelat på riktigt bra innan! Driver ju en sketen 10" bara...

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

3 187 Inlägg
8 mars 2011
MattiasHedberg skrev:
Det är ett Mac Audio, vet inte hur kraftigt det är, men har ju spelat på riktigt bra innan! Driver ju en sketen 10" bara...

hur grova kablar har du? (+ och -)
har du en multimeter?

edit vad har du för bas?
Senast redigerat av big-jepp (8 mars 2011)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 mars 2011
MattiasHedberg skrev:
Kopplade in skiten innan idag, och det gick, jag drog remoten på 12v på stereon, funkade, tills jag vred upp lite, steget i sig har ju redan direkt ström och sen ström från stereon, men pallade inte av det. provade sedan att ta en kabel från + på steget till remote, men orkade inte då heller, han lös rött då med.. vet inte vad det kan vara för fel... steget som är kasst kanske? eller kabelbrott i ngn kabel?:S jag vet inte, är inte proffs på det!

Steget går igång så remoten räcker till.
Men att den lyser rött skvallrar om att steget har gått i skyddsläge.
Finns ngr troliga orsaker:

Dålig jord. Detta kan göra att steget får för låg spänning vilket gör att det kräver alltför mkt ström vilket kan skada steget. (Ju lägre spänning man har ju mer ström behöver man för att få samma effekt)

Överbelastat steg pga för låg nedlastning. Detta drar BETYDLIGT mer ström, se svar ovan.

Detta är bara två av de orsaker det kan vara....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

255 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Ja det är nog 20-25mm kablar, så dom räcker, dock nu när ni säger det så är ju inte jordningen den bästa, bara tryckte dit den i hatthyllan på bilen för att se om det funkar:P

7 241 Inlägg
8 mars 2011
MattiasHedberg skrev:
Ja det är nog 20-25mm kablar, så dom räcker, dock nu när ni säger det så är ju inte jordningen den bästa, bara tryckte dit den i hatthyllan på bilen för att se om det funkar:P

Hoppas att du inte har blåst steget nu då.
Anslut ALLTID jorden på ngt ställe som sitter ihop med en bärande balk. Tex. bältesinfästningen.
Se även alltid till att du har REN FRISK plåt på annläggningsytan.

255 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Är steget blåst så lyser det ju inte? Ska kolla upp det där med jordningen imon. för jag vet att den inte är direkt bra jordad...

3 187 Inlägg
8 mars 2011
MattiasHedberg skrev:
Är steget blåst så lyser det ju inte? Ska kolla upp det där med jordningen imon. för jag vet att den inte är direkt bra jordad...

steget kan lysa även om det är trasigt, din signal jord på stereon kan även vara gången, och då blir det att lämna in på service/köpa ny (elelr laga den själv om du kan)

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
8 mars 2011
Koppla slutstegets remote på 12 cigg utag så startar allt...

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

3 187 Inlägg
8 mars 2011
NeckBreaker skrev:
Koppla slutstegets remote på 12 cigg utag så startar allt...

nej det kommer inte fungera bättre.. killen har taskig jord och då spelar det ingen roll vart remoten kopplas.

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
8 mars 2011
Då får han väl fixa jorden då?............ Svårare än så är det väl inte?

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

3 187 Inlägg
8 mars 2011
NeckBreaker skrev:
Då får han väl fixa jorden då?............ Svårare än så är det väl inte?

sa jag inte heller, hade du läst igenom tråden så skulle du sett att remote problemet är löst, och nu har han problem med jorden, då skriver du "dra remoten till cigg uttaget det löser allt"...

förresten kan det vara bra svårt att fixa en jord när man har haft dålig jord innan, både steget samt stereon kan vara trasigt.

7 241 Inlägg
8 mars 2011
MattiasHedberg skrev:

Protect kan lysa om steget är defekt ja....

255 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
DET ÄR JORDEN SOM ÄR DÅLIG, DEN GLAPPAR OCH SITTER PÅ LITE HALFT LACKAD PLÅT, SÅ NU VET NI ALLA DET, SLUTTJATAT, LÄS IGENOM LITE PÅ TRÅDEN INNAN SÅ NI INTE LIGGER EFTER!!!

Så, jag ska fixa det där med jorden imon, funkar det inte så slänger jag ut baslådan och steget, och ingandlar ny enhet steg och bas, svårare än så blir det inte. ska på arbetsintervju imon, går det bra så beställs det värsting grejer direkt!

Är då isf sugen på:
2*12" /3*12" låda
steg till det
Någon bra touch enhet
Ett bra steg till att kunna driva 8st diskanter.

Ni kan skicka pm på bra grejer om ni vill så man vet vad som ska inhandlas osv, tar ett tag att bestämma sig:) Mvh!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 mars 2011
Snälla nån, varför så arg? Folk försöker vara trevliga och hjälpsamma, du behöver inte "skrika" åt dom. Se över din jord så ska du se att det löser sig. wink

Ang. ditt nya system, varför ska du ha så många "diskanter"? Ett sjyst framsystem drivet på steg räcker bra, om du måste ha nåt bak.så duger ett par billiga koaxialer drivna av huvudenheten. Satsa på det det där fram istället, är ju där du sitter. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök