Motorbyte i volvo 850!

B14sK
12 mars 2011 · 41 Inlägg

Tjenare!

Jag har en volvo 850 med den lilla motorn alltså b5252 men skulle vilja ha en turbomotor i den, har fått tag i en b5254t och undrar då om det är något "i vägen" för att bara kunna stoppa i den, typ som fästen och sånt eller om den passar rakt i? Sen är det väll en eller två boxar som behövs bytas ut och kanske någon kabelhärva eller har jag helt fel? Självklart tänkte jag besikta den med den motorn, alltså regbesiktning och undrar om det är något annat som man behöver byta, större bromsar kanske? tacksam för mycket svar! smile

ps: om det redan finns en sån här tråd vore det schysst om ni länkade den! smile

Marlboroman
12 mars 2011 · 8 229 Inlägg

Bilen är för ny för att du ska kunna besikta med en annan motor utan en jäkla massa ombyggnationer.

För själva ombyggnaden krävs motor, kabelhärva till motorn inkl styrbox och helst växellådan också.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
polisjerran
14 mars 2011 · 66 Inlägg

Vad är åldersgränsen på en 850 för att byta motor till en t5a?

torpis Forummoderator
14 mars 2011 · 10 572 Inlägg

B14sK skrev:
Tjenare!

ps: om det redan finns en sån här tråd vore det schysst om ni länkade den! smile

Prova att söka, det finns mängder av info redan, både om glt->t5 och om regbes av div olika bil/motorkonfigurationer. tror till och med det finns en klistrad tråd om det sistnämnda

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Sandegren
14 mars 2011 · 309 Inlägg

Volvo850jerran skrev:
Vad är åldersgränsen på en 850 för att byta motor till en t5a?

jag har en 850-93a. Min är för ny för att byta motor i utan en massa strul. Har för mig att de behövde vara inreggade 92 för att det inte skulle vara så stora problem smile

polisjerran
14 mars 2011 · 66 Inlägg

då kanske det är något att satsa på då wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang