5149
Sök

Fin trådig Jord och strömkabel?

Evo raggare
386 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Hallå!

Det är så att jag har byggt om mitt ljud lite och därför behövde jag ett par nyare kablar. Den tidigare ägaren har använt riktiga fin trådiga kablar för sin ström och jord kabel, det jag har hittat närmast är lite mer tjockare, fast kabeln är fortfarande lika tjock i diameter,

Är detta verkligen så noga? Gör det någon skillnad? Som jag förstår så får man ut mer Ampere?

Mvh

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

21 761 Inlägg
19 mars 2011
Det handlar mest om hur lätthanterlig kabeln är. Så länge man klämmer kabelskorna korrekt så blir det ingen märkbar skillnad i hur bra den leder ström, men är trådarna väldigt grova så kan det dock vara svårare att få till en riktigt bra klämning av kabelskorna. smile

Evo raggare
386 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Men annars spelar det väl ingen roll ledningsmässigt? Jag menar en mjuk kabel med finare fler trådar mot en grövre kabel med lite tjockare trådar men som fortfarande har samma diameter?

Mvh

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

21 761 Inlägg
19 mars 2011
Om kabelarean är samma så ska det inte skilja ledningsmässigt. Att utgå ifrån hela kabelns diameter är inte rättvisande eftersom olika kablar kan ha olika tjock isolering. smile

Sök