Inför: Cruising i Strömsund den 23 juli 2011.

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
18 januari 2011 · 1 418 Inlägg

Hej.
Kanske borde pressentera oss. Jag är just nu representant för vår motorklubb på den här sidan. Vi är då Cruising strömsund och vi är en klubb som har sitt säte i Strömsund - Jämtland.
Cruising Strömsund är en lokal förening vars syfte är att:

a) Bevara och vårda entusiast fordon.
b)Genom samverkan och aktiviteter av lämplig art främja medlemmarnas intressen för ovanstående.

Vi är inte en klubb som endast inriktar oss till personer med en viss storts fordon, även fast dom flesta medlemmar har amerikanska bilar så finns det även nåra europeiska bilar representerade i klubben. Spelar ingen roll vad man har för bil eller motorfordon, man måste inte ens ha ett för att vara medlem, det räcker att man har ett motorintresse över huvudtaget. Vi har varje torsdag under somrarna en fikaträff på hembygdsgåren i Strömsund då café tomten har öppet speciellt för oss och vi har tillåtelse att köra in och parkera bilarna inne på hembygdsgåren.

Aja, ska väl komma til saken då smile
Vi har då tänkt att vi på kvällen den 23 Juli 2011 ska anordna en cruising här i strömsund. Alla bilar är välkomna, nya som gamla, amerikanska, europeiska eller asiatiska. Bara roligt om det kommer en stor blandning av bilar. Motorcycklar är givetvis även dom välkomna.

Vi har tänkt att vi ska samlas på grusplanen/gräsplanen utanför Strömsunds hembygsgård kl. 18.00 för att träffa annat folk, prata och kolla på bilar och motorcycklar. För att sedan åka ut för att ha cruisingen.

Det kommer eventuellt även att kunna erbjudas uppträdande av något band på resturang och pub Corner som ligger mittemot grandhotel. Vi jobbar fortfarande på detta. 


Information kommer att komma upp på fåran hemsida senare.
Länk till hemsidan ->http://www.cruisingstromsund.se


Vi i Cruising Strömsund hälsar er alla välkomna och hoppas att det kommer mkt folk och bilar av alla dess slag.
Vid frågor eller om ni bara vill diskutera något om detta så finns den här tråden till för det.

//MVH. Mikael Eriksson och Cruising Strömsund
http://i54.tinypic.com/ih1nif.jpg

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
littlemissperfect Team 58
18 januari 2011 · 35 Inlägg

Har lite långt annars hade jag lätt hakat på med Oldsen. Alltid roligt att träffa nya människor som delar ens intresse:)

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
18 januari 2011 · 1 418 Inlägg

hehe, Aldrig för långt för att åka på Cruising ju wink Ne, men e ju lite långt att åka för en cruising som bara är en kväll.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
littlemissperfect Team 58
18 januari 2011 · 35 Inlägg

Haha ja det är lite långt. Men funderat på smyga upp till Rättvik eventuellt. Kul att ni startar någon sånt här iaf:)

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
18 januari 2011 · 1 418 Inlägg

Jo, vi startade lite smått redan i sommras. Dock var vi enbart äldre bilar då men nu vill vi bredda och få med alla olika sorters bilar smile

På den här länken finns bilder från i sommras. klicka på börsta bilden för att få upp större och sen kan ni bläddra igenom dom.
http://www.affarsnyttnorr.se/vimmel1.php?id=140#

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
IceEyes Varningar: För många..
20 januari 2011 · 2 552 Inlägg

Jag kommer nog dit om det inte krockar med något annat smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
20 januari 2011 · 1 418 Inlägg

Okej, kul smile Om boende behövs så finns både campingar och hotel i strömsund. flera campingar finns i byar igring Strömsund oxå smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Seneca
19 mars 2011 · 8 Inlägg

Satsar på att komma smile Bör stämma bra med när jag är där uppe

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
19 mars 2011 · 1 418 Inlägg

Okej, du e mkt välkommen smile Får man fråga vad du har tänkt göra här uppe? smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Seneca
19 mars 2011 · 8 Inlägg

Har ena halvan av släkten från Strömsundstrakten och har stuga så är i regel upp några gånger per år smile

_night_stalker_ skrev:
Okej, du e mkt välkommen smile Får man fråga vad du har tänkt göra här uppe? smile

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
19 mars 2011 · 1 418 Inlägg

Okej smile Vart bor dom då? smile Om du e uppe flera ggr per år så borde du komma å göra oss sällskap nere på Strömsunds bygdegård på torsdagskvällar under somrarna när vi har fikaträffar varje vecka smile I sommar kommer vi mest troligt även att åka ut till nåra caféer i byarna runtikring och försöka träffa andra närliggande motorentusiastklubbar smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Seneca
19 mars 2011 · 8 Inlägg

Tja, dom flesta är väl tyvärr utdöda eller utflyttade vid det här laget men dom är från ursprungligen från Hallviken och Mullnäset där vi har stugan och ännu längre tillbaks från Lövberga. Har en Morbror i Gäddede som håller fanan än så länge smile och lite avlägset kvar i Ström.

Jo,har sett att ni startat upp denna trevliga verksamhet smile
Tänkte i somras komma ner till Hembygdsgården,speciellt en Torsdag i slutet av Juli då en hmmm, äldre herre med en herrgårdsvagn med tjurhorn i grillen följde efter ner till badet och körde upp bredvid och tyckte jag skulle göra ett besök den kvällen. Se´n kom en riktigt skyfall men åkte ned ändå efter badet. Men jag fattade ju inte att det var INNE på gården utan vände vid hamnplan i tron att ingen var där big_smile
Var dåligt väder dom Torsdagar jag var uppe också i Juli så det kanske inte var så mycket.

_night_stalker_ skrev:
Okej smile Vart bor dom då? smile Om du e uppe flera ggr per år så borde du komma å göra oss sällskap nere på Strömsunds bygdegård på torsdagskvällar under somrarna när vi har fikaträffar varje vecka smile I sommar kommer vi mest troligt även att åka ut till nåra caféer i byarna runtikring och försöka träffa andra närliggande motorentusiastklubbar smile

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
19 mars 2011 · 1 418 Inlägg

jaha, du träffa han smile Rolig filur de där tongue Hornen e stenhårda tycker jag tongue Jodå, varje torsdag. Regnar de så sitter vi inne på fiket och är de fint väder sitter vi ute smile Brukar vara lite varierande antal personer som kommer men vi brukar kunna ligga mellan 10 - 15 bilar som oftast. Och nåra gånger har vi varit runt 25 bilar där nere.

Vi har en hemsida oxå om du är intresserad, länk finns i min signatur längst ner i inlägget. När du klickat på länken så skicka på texten å håll kvar musen över texten så går de fortare att komma in på sidan smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Seneca
19 mars 2011 · 8 Inlägg

Ja, han beklagade sig över att det kom samma gamla bilar hela tiden så jag kunde komma ner så det blev nå´t nytt big_smile
Ja jag har sett hemsidan och kollar lite då och då
Trevlig smile


_night_stalker_ skrev:
jaha, du träffa han smile Rolig filur de där tongue Hornen e stenhårda tycker jag tongue Jodå, varje torsdag. Regnar de så sitter vi inne på fiket och är de fint väder sitter vi ute smile Brukar vara lite varierande antal personer som kommer men vi brukar kunna ligga mellan 10 - 15 bilar som oftast. Och nåra gånger har vi varit runt 25 bilar där nere.

Vi har en hemsida oxå om du är intresserad, länk finns i min signatur längst ner i inlägget. När du klickat på länken så skicka på texten å håll kvar musen över texten så går de fortare att komma in på sidan smile

mkiv77
21 mars 2011 · 1 153 Inlägg

Är supran min välkommen;)Kommer ev upp med den o tittar till er.

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
21 mars 2011 · 1 418 Inlägg

Som jag sa i GB tidigare så är alla bilar välkomna. Vi är inte en klubb för bara amerikanska bilar. Och de e bara roligt om de kommer bilar från olika världsdelar, blir ju lite mer variation på så sätt smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang