6241
Sök

Vad ska jag köpa för bilstereo? 2-3k, iphone etc.

1 948 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
#1
Dags att ta ut bilen och tröttnat på dess original stereo som enbart spelar vanliga cd skivor...
Försökt läsa på och skaffa mig en egen uppfattning om vad som är bra men ja... man läser/hör olika saker överallt.

Så vad rekommenderar ni?
Söker en stereo för max 3000, vill kunna koppla in min iphone till den och den ska ha bra med effekt för att driva dörrhögtalarna. Om den ser bra ut och har lite flashiga funktioner är det bara ett +.

Sett att det finns väldigt många okända märken som utlovar en massa finesser och effekt för hälften av vad t.ex en alpine spelare kostar... men jag antar att detta bara är skit?

6 851 Inlägg
29 mars 2011
#2
Kenwood KDC 4547, KDC 5047, KDC 6047, BT 60U, KDC 6051, , KIV 700
Senast redigerat av TT-Avant (30 mars 2011)


ljudfantast
1 372 Inlägg
30 mars 2011
#3
Eller en alpine 105Ri, 112Ri eller 117Ri

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
30 mars 2011
#4
Oxygen Audio O’Car

Ett nytänkande helt klart.

Har provat den och den funka klockrent. Ska montera in det i mina bruksbilar nu.

MVH//Björn


ljudfantast
1 372 Inlägg
30 mars 2011
#5
grymt sugen på den, blir min nästa hu tror jag

1 948 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
#6
dbakuten skrev:
Oxygen Audio O’Car

Ett nytänkande helt klart.

Har provat den och den funka klockrent. Ska montera in det i mina bruksbilar nu.

MVH//Björn

Verkar kalas bra, MEN hur är förstärkaren? Då jag tänkte driva alla högtalare med just stereon så skulle det vara bra att veta smile Vet du?

1 948 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
#7
Har blivit rekommenderad både alpine och kenwood... alpine har jag fått berättat för mig att dom "låter" bäst, saken är den att jag tänker inte byta ut mina högtalare i dörrarna så har svårt att tro att jag kommer höra någon skillnad?
Att dom kostar några 100 lappar mer gör mig inte så mycket MEN tycker att Kenwood apparaterna är bra mycket snyggare.
Så är alpine förstärkaren starkare än kenwood (om vi jämför 2 i samma prisklass) för e den inte det så får det bli en kenwood big_smile

6 851 Inlägg
30 mars 2011
#8
Skulle tro att de två är ungefär likbördiga när det gäller den inbyggda effekten.


TEAM dBAkuten
865 Inlägg
31 mars 2011
#9
baltis skrev:
dbakuten skrev:
Oxygen Audio O’Car

Ett nytänkande helt klart.

Har provat den och den funka klockrent. Ska montera in det i mina bruksbilar nu.

MVH//Björn

Verkar kalas bra, MEN hur är förstärkaren? Då jag tänkte driva alla högtalare med just stereon så skulle det vara bra att veta smile Vet du?

Den förstärkaren är lika bra som övriga maskiner i samma prisklass.

MVH//Björn


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
31 mars 2011
#10
dbakuten skrev:
baltis skrev:
dbakuten skrev:
Oxygen Audio O’Car

Ett nytänkande helt klart.

Har provat den och den funka klockrent. Ska montera in det i mina bruksbilar nu.

MVH//Björn

Verkar kalas bra, MEN hur är förstärkaren? Då jag tänkte driva alla högtalare med just stereon så skulle det vara bra att veta smile Vet du?

Den förstärkaren är lika bra som övriga maskiner i samma prisklass.

MVH//Björn

Räckte gott för att få det att vibrera rätt bra inne hos BRL Thn med DLS 7x10" de har i demoriggen.....(omdet är 1072 eller 73 vet jag inte) och det lät fort. förhållandevis rent....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 948 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
#11
dbakuten skrev:
baltis skrev:
dbakuten skrev:
Oxygen Audio O’Car

Ett nytänkande helt klart.

Har provat den och den funka klockrent. Ska montera in det i mina bruksbilar nu.

MVH//Björn

Verkar kalas bra, MEN hur är förstärkaren? Då jag tänkte driva alla högtalare med just stereon så skulle det vara bra att veta smile Vet du?

Den förstärkaren är lika bra som övriga maskiner i samma prisklass.

MVH//Björn

Låter bra, gör helt enkelt så att jag ringer dig/er på dbaktuen i veckan som kommer smile


Sök