Rquired skrev:
1. Jag tänker som tidigare nämnts inte gå in på den diskussionen, eftersom statistik kräver ett sammanhang och en tolkning. Partiska människor, oavsett om det är du, jag eller någon annan i denna tråd, tenderar tolka detta helt fel. Dessutom är det nämnda sammanhanget väldigt brett, ok att diskutera i en tråd som handlar om ämnet men helt fel att dra upp i denna tråd.
Okej, att påstå något är inga problem men att backa upp det med källa/statistik/andra uttalande är alltså för mycket begärt...
Rquired skrev:
2. Nej det har jag inte påstått, däremot har jag påstått att siffran blir mer välgrundad desto fler bilar man analyserar. Dessutom är Saab i USA väldigt litet, ett entusiastmärke. Och entusiaster brukar i regel, hur är det nu... vanvårda sina pärlor? Nej, det är fel...
Okej, Saab hade bara "tur" att de hamnade på den platsen. Tur, och entuastiska ägare. Det är nog den mest rimliga förklaringen.
Rquired skrev:
5. Läser du några biltidningar? Brukar du läsa avsnitt som tex. "Bilspionen" där prototyper har fotograferats och analyserats? Då bör du ha samma uppfattning som jag, vi kan väl säga som så att det är inte 2år innan modellen släpps som prototyper börjar figurera på olika platser kring jorden. Och kom ihåg att det är fruktansvärt mycket arbete och beslut innan bilen är såpass färdig att den börjar testas: Flera års arbete.
Du menar artiklar skrivna av personer som tjänar sitt levebröd på att sälja upplagor? Njä, de kan jag väl inte påstå. Artikeln jag angav är alltså inte trovärdig menar du. Har du något du kan backa upp dina åsikter med? Eller är det som vanligt?
Rquired skrev:
Det du länkar till är dessutom ingen fakta, det är en debattartikel av "ordföranden Akademikerföreningen/Sveriges Ingenjörer på Saab Automobile" i ett förbund för ingenjörer. Vad förväntar du dig att en person med anknytning till Saab säljer efter märkets uppköp? "Viktor Muller påstår att vi har en ny 9-3 till 2012 men det är inte möjligt"? Självklart säger han inte så.
Okej, så i debattartiklar finns det aldrig fakta? Jag är av en annan åsikt. Jag tvivlar på dina kunskaper av produktutveckling. Vad har du för erfarenhet av detta?
Rquired skrev:
Och arbetar Saab med 2års intervaller har vi här ett starkt själ till att de har problem. Saab´s 9-5 anses inte kunna matcha konkurrenterna trots GM´s resurser som sattes in och trots lång utvecklningstid (Extremt lång), detta har Saab själva erkänt. Nu tror folk att Saab helt själva skall kunna utveckla en ny 9-3 från grunden, trots att de inte kan betala sina räkningar ens, på bara två år!
Hur lång? Uttryckt i år?
Rquired skrev:
6. Nja, självklart finns det mellanting men vi säger att Saab är ett mellanting. Då har Saab varit ett mellanting i 64år, och att aldrig komma på fötter under denna långa tid trots chanser som bilmärken som Oldsmobile, Pontiac och Rover skulle drömt om är i mina ögon detsamma som det sistnämda: Åt Helvete...
Ja, ett bilmärke som överlevt i 64 år kan ju inte ses som något annat än ett nederlag.