6302
Sök

Problem med bas!

453 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
#1
Tja hade en lite äldre baslåda kanske 3-4 år gammal, som jag hade i garaget som jag nu slängt in i bilen, men har problem med den. När jag spelar så startar den inte, asså allting funkar men man måste trycka på basen lite för att den ska gå igång. men sänker man och spelar lågt så dör den igen. sen höjer du och kanske kör i en håla eller svänger så hoppar den igång igen, och är inget glapp i sladdar till basen eller något sånt. för allt annat funkar som det ska, är bara just denna.

Vad kan felet vara?  Någon som har en aning, eller hur man kan lösa det? eller är det ny bas som gäller.

2 656 Inlägg
3 april 2011
#2
Timjoh skrev:
Tja hade en lite äldre baslåda kanske 3-4 år gammal, som jag hade i garaget som jag nu slängt in i bilen, men har problem med den. När jag spelar så startar den inte, asså allting funkar men man måste trycka på basen lite för att den ska gå igång. men sänker man och spelar lågt så dör den igen. sen höjer du och kanske kör i en håla eller svänger så hoppar den igång igen, och är inget glapp i sladdar till basen eller något sånt. för allt annat funkar som det ska, är bara just denna.

Vad kan felet vara?  Någon som har en aning, eller hur man kan lösa det? eller är det ny bas som gäller.

va har du för impedans på grejerna ? vad för kablar och vad för steg?


5 852 Inlägg
3 april 2011
#3
Vad är det för märke och modell på prylarna?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

1 231 Inlägg
3 april 2011
#4
jag har haft samma problem och då var spolen bränd sad


453 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
#5
ekelund88 skrev:
Timjoh skrev:
Tja hade en lite äldre baslåda kanske 3-4 år gammal, som jag hade i garaget som jag nu slängt in i bilen, men har problem med den. När jag spelar så startar den inte, asså allting funkar men man måste trycka på basen lite för att den ska gå igång. men sänker man och spelar lågt så dör den igen. sen höjer du och kanske kör i en håla eller svänger så hoppar den igång igen, och är inget glapp i sladdar till basen eller något sånt. för allt annat funkar som det ska, är bara just denna.

Vad kan felet vara?  Någon som har en aning, eller hur man kan lösa det? eller är det ny bas som gäller.

va har du för impedans på grejerna ? vad för kablar och vad för steg?

hehe det där va för avancerat ord för mig, så det får du gärna förklara wink

Är en mds fnatic? bas. och mds slutsteg allt jag vet om det. är ju cirka 3-4 år gammalt och legat i garaget i kanske 2 år snart vinter som sommar. Så vet inte om den kanske förstörts när det varit kallt? för den funkade innan.

5 852 Inlägg
3 april 2011
#6
Låter som du bränt basen sad

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

453 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
#7
aa jag vetifan, konstigt att den funkade innan men efter 2 år i ett garage med både varmt och kallt osv, kanske det inte är så konstigt att den inte funkar som den ska smile men men va värt ett försök får bli en ny helt enkelt!

Tack för svaren:)

5 852 Inlägg
3 april 2011
#8
Kolla upp vad du har för steg innan du handlar så det inte blir galet

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

453 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
#9
Japp ska försöka titta lie på det, vilket är viktigast att titta efter?

5 852 Inlägg
3 april 2011
#10
Vad är det för typ av steg du har (märke och modell). Står ofta på steget?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 april 2011
#11
Låter som att nån tinsell är kass, den lilla kabelstumpen som går mellan anslutningarna på basen och spolen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!


Sök