4 april 2011
Trådstartare
Tja...sitter och spekulerar vad det kan vara på våran 850 t5a när man växlar blir det en avgaspoff, ibland liten, ibland större. Ringde dom som chippet är ifrån och dom säger att när man kör öppen dump, så går bilen fett varje gång du växlar för han skjuter ut insugsluften istället för ta in den i insuget. Inget farligt! Men det ryker vid ordentligt pådrag när man växlar, dom ville inte chippa bilen egentligen om jag inte montera återcirkulerande dump, då man inte ska ha öppen på 850, detta är en av landets kändaste firmor bör tillläggas.
Motorn är helt genomgången, drar ingen olja, och ny turbo, ryker INGET vid påfrestning(som dom gör när turbo eller motor är slitet) utan direkt efter man släppt av...
Sen tänkte jag såhär, förra turbon rasa, och då drog han med sig ett par liter olja ner i racekatten, och till ljuddämparen, då rök det satan. Nu har bilen stått i 6 månader, kan tänka mig att det tar lång tid för oljan och brännas bort ur avgassystemet, några jag prata med sa att allt kommer aldrig försvinna.
Någon som har några funderingar, skriv gärna en tråd om du har tips eller liknande erfarenhet. mvh