7688
Sök

Proson, är det bra?

2 164 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
Är proson´s basar nåt att ha? funderar på att köpa 2st och sätta i en låda. men först vill jag veta om dom är bra eller skit..

Mvh Dadde

"Life´s too short to drive a boring car"

2 911 Inlägg
25 december 2006
Räkna inte med 150dB och 1;a plats i dB Drag bara.

Men funkar gör dom, du skriver liksom ingenting i vad det är för bil, vilken övrig utrustning du har, vilket typ av ljud du söker o.s.v.
Senast redigerat av HarryComa (25 december 2006)

2 164 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
HarryComa skrev:

Men funkar gör dom, du skriver liksom ingenting i vad det är för bil, vilken övrig utrustning du har, vilket typ av ljud du söker o.s.v.

men gör dom bra ljud ifrån sig? och håller dom? eller går dom sönder eller knastrar eller brinner upp.. jag ska ha dom i min nova isåfall.. i en hemmabyggd låda.. vet ej hur många liter än.. men bara dom fungerar bra/okej..

494 Inlägg
25 december 2006
dadde skrev:
HarryComa skrev:

men gör dom bra ljud ifrån sig? och håller dom? eller går dom sönder eller knastrar eller brinner upp.. jag ska ha dom i min nova isåfall.. i en hemmabyggd låda.. vet ej hur många liter än.. men bara dom fungerar bra/okej..

har 2 st funkar mycket bra spelar bra för att vara så billiga och håller de göe dom, rekomenderas om man inte vill slänga ut en massa pengar mvh

jag är hård som sten

2 164 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
linkan lindgren skrev:
dadde skrev:
HarryComa skrev:

har 2 st funkar mycket bra spelar bra för att vara så billiga och håller de göe dom, rekomenderas om man inte vill slänga ut en massa pengar mvh

va skönt att höra.. jag tror att jag ska köpa mig två sånna.. men hur många liter ska lådan vara på om man vill ha bäst ljud? jag vill ha dom åt rätt håll (med baksidan i lådan)

297 Inlägg
25 december 2006
hade 2 st såna proson 10er för ett tag sen, sprängde dom efter nåra dagar bara... kunde ju inte kräma på nått me dom.

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

494 Inlägg
25 december 2006
H40GST skrev:
hade 2 st såna proson 10er för ett tag sen, sprängde dom efter nåra dagar bara... kunde ju inte kräma på nått me dom.

/Gurra

de kanske finns nåt som heter spela in eller hur

jag är hård som sten

1 813 Inlägg
28 december 2006
jag köpte 2 12" basar utav proson blåa ligger på 300W 4ohm ..
dom spelar riktigt bra i min hemma byggda låda..
orkade inte bry mig om volymen i lådan osv..
jag byggde en snygg låda som passade i min calibra och helt ärligt fick jag ett skit bra ljud..
har ett mds V12 steg på 1200W som driver dom 2..
proson gör bra grejer både till bil och hem..
om dom går sönder lr ´"brinnerupp" så e det inte tillverkanas fel om det inte e fel tillverkat i fabriken.. men oftast e det erfarande ljudbyggare som ska dra på allt vad steg å stereon klarar av och det e då det blir skit av det hela...

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Meister
6 763 Inlägg
592 Inlägg
28 december 2006
finns det inte redan 100 trådar om proson? SÖK på forumet!

2much.fi
Accessories for your DSLR

oijoij-society.com
774 Inlägg
28 december 2006
Heeeeej, Jag hade skapat ett par trådar om Proson, ska köpa 2st 10"are de blå wink

Men den infon jag fått är att jag ska ha en Sluten låda på 40liter me dämpning i smile

Ska börja med mitt lådbygge. smile

Sen blir det ett Mutant steg på 4x50WRMS till ett par 6x9 o 2st 10"are.

smile

Mvh
Senast redigerat av __AleXx_ (28 december 2006)

2 164 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
__AleXx_ skrev:
Heeeeej, Jag hade skapat ett par trådar om Proson, ska köpa 2st 10"are de blå wink

Men den infon jag fått är att jag ska ha en Sluten låda på 40liter me dämpning i smile

smile

Mvh

ska du handla det på www.fynda.se? det ska nog jag göra isåfall om jag ska köpa..

oijoij-society.com
774 Inlägg
29 december 2006
dadde skrev:
__AleXx_ skrev:

smile

Mvh

ska du handla det på www.fynda.se? det ska nog jag göra isåfall om jag ska köpa..

Mm, antingen där lr på Komplett.se lr så har jag en proson återförsäljare här i Lkpg men han sa att jag kunde få dem för 900kr om han skulle hämta hem dem så ska ner o härja me honom wink... Han får max 500kr+frakten inga 900kr som han sa att han ville ha :S 

Mvh....

Sök