Tja, såg att massor använt CRC engine flush och tyckte det var dunder bra mot tickande motorer och det är bra och få bort lite avlagringar och sånt, det blir ju en del på 20 tusen mil så jag köpte en sån där tänkte prova.
Hällde i medlet, höjde tomgången till 1500 varv lät stå i 10 min, hällde ut med gamla oljan, lukta satan, bytte filter och olja och starta, det rök vääldigt mycket. Tog en liten provsväng och värmde bilen tänkte om det var lite medel var nånstans bara, men icke, blev bara värre till slut rök det så mycket så jag rökla en hel gata haha.
Skönt och hittat felet på bilen iaf, kände direkt på turbo när jag kom hem, den var inget glapp som tur var, utan det var ventiltätningarna som gett upp, Dom tålde inte detta super medel, var starkt men effekttivt

Så har du en motor som du vill rengöra? Då är mitt tips att den inte ska va många år och lite sliten, funkar nog bra på bilar som stått länge typ som är fräsha, eller gått många mil på kort tid.
Tisdag åker nya ventiltätningar dit iaf, får se hur mycket jobb det är och byta...update kommer !