Bultmönstret är samma men det är olika ET. Eftersom man monterar spacers för att få på v70-fälgar på en 740 antar jag att fälgen kommer för långt ut på en v70 om du gör som du har tänkt.
mm ! det var det jag trodde men t.ex en R-fälg måste man ha spacer till på 740 men om man inte tar spacer borde den väl inte hamna så långt ut på en v70 ? Mvh ! Vacker s60 btw
mm ! det var det jag trodde men t.ex en R-fälg måste man ha spacer till på 740 men om man inte tar spacer borde den väl inte hamna så långt ut på en v70 ? Mvh ! Vacker s60 btw
R-fälgen är gjord för att passa rakt på v70, utan spacer. För att kunna ha en R-fälg på en 740 behöver du använda 25mm spacers för att hjulet skall gå fritt i hjulhuset.
Sätter du då tex en 740 turbofälg på en v70 så kommer den att hamna ca 25mm längre ut än vad en r-fälg med samma däckdimension hade gjort. Förstår du?
Det skiljer 25mm i et vilket ju gör att 740-fälgen hamnar 25mm längre ut. Brukar resultera att det blir spårkänsligt och att bilen blir jäkligt smutsig efter sidorna.
MR-volvo skrev:
mm ! det var det jag trodde men t.ex en R-fälg måste man ha spacer till på 740 men om man inte tar spacer borde den väl inte hamna så långt ut på en v70 ?
Naturligtvis så hamnar ju fälgar me rätt inpressning rätt. Som i exemplet med R-fälgarna så kommer dem ju sitta som dem ska på en V70 utan spacers.