Framvagnen är fullkomlig skit iaf. De är väldigt duktiga på att käka topplagringar, hjullager och diverse bussningar. Är mer regel än undantag att det klonkar, glappar och slår här och var.
Framvagnen är fullkomlig skit iaf. De är väldigt duktiga på att käka topplagringar, hjullager och diverse bussningar. Är mer regel än undantag att det klonkar, glappar och slår här och var.
Vaknat på fel sida?
Det han säger är till viss del sant men inte så illa som hanverkar påstå. Det är framvagnarna som är den svaga punkten men det är inte så extremt i jämförelse med de flesta andra bilarna på marknaden.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 april 2011
Och framvagnsproblem kan man ju i princip ta för givet att varenda FWD bil har. Jag vet inte så värst många FWD bilar som inte har problem med framvagnen
okejokej ! men det är inget som är jätte allvarligt ? för nu har jag en 850 å s60ins framvagn måste ju vara mkt bättre och utvecklad !
Jätteallvarligt är det väl inte. Är ju inget som går sönder direkt så att du tappar hjulen! Men lyssna och känn efter noga när du provkör. Gör lite snabba rattmanövrar och kör över farthinder i lite olika hastighet och sådär. Om det klonkar och slår, eller att den känns glapp i framvagnen så är det definitivt prutläge! Eller så kollar du på en annan bil. Min uppfattning är att flera delar (främst bussningar) är underdimensionerade och slits orimligt snabbt. Men det är inget som havererar på löpande band, så att säga.
Framvagnarna ser nästan identiskt ut som 850 lite annan form. Dom är nog åtgärdade de flesta barnsjukdomarna så de är nog mest att kolla så bilen är i bra skick finns säkert en hel del bilar att välja på
Krängningshämmarstag käkar dom fram och bak men det är lätt och billigt att byta. Spindelleder och länkarmsbussningar brukar komma runt 15K mil. Kolla så handbromsen tar bra och jämt, vissa har problem med att backarnas material släpper från sin yta.