Däckgiganten i Malmö

robwen
14 april 2011 · 76 Inlägg

För några veckor sen så lämnade jag in mina 4 ny lackerade fälgar till Däckgiganten och ville ha de balanserade + 2 däck bytta (snedslitna)
Det första jag sa till dem var att ta det jäkligt försiktigt med dessa. Självklart ignorerar de detta totalt och "glömde" sätta på gummiskydd på monteringsmaskinen så 2 av mina helt nya fälgar blir totalt förstörda.

Jag sa genast till att detta tolereras inte men han förstår inte vad problemet är, utan tyckte att det såg okej ut (Stora rejäla jack i fälgens insida) efter mycket diskuterande med chefen och den ansvarige så beslutade de att reparera det och att det skulle vara färdigt nästa dag.

Dök upp nästa dag och fick veta att den ansvarige hade reparerat detta själv när han totalt inte har någon aning om hur man reparerar sånt här även om han sa att han hade lämnar in de till en lackerare.
Jag krävde då att detta skulle bli gjort igen och denna gången hos en RIKTIG lackerare, han gick med på detta.

När jag då skulle äntligen hämta fälgarna efter 3 dagar så hade de färgat om fälgarna i en annan svart nyans än vad som var där från början..blir rasande på detta och så har chefen mage att vilja ha fullt betalt för balanseringen som jag var där för att göra från början.

Ni får ursäkta min långa historia tongue

Rekommenderar absolut INTE detta företaget.

torpis Forummoderator
14 april 2011 · 10 572 Inlägg

och vi rekomenderar dig att slå ett öga på regelverket. Garaget används inte för att smutskasta företag, denna typen av "missförstånd" reds ut mellan dig och firman inte av oss på forumet.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang