4544
Sök

Funkar denna högtalare till mitt steg (köpråd)

265 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
#1
Hej!
Jag undrar om dessa högtalare (länken) funkar bra till mitt sony xplöd 4 kanals, 4ohms, 500W steg

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 5-tum.html

Tillverkare:    Kicker
Modell:    KS650
Högtalartyp:    koaxial
Storlek:    6,5 tum
Maxeffekt:    195 W
Effekt (RMS):    65 W
Känslighet:    90 dB
Frekvensomfång:    40Hz-21kHz
Impedans:    4 ohm

fattar inte riktigt vilken effekt jag kan gå efter. 
mitt 500W steg har ju högre rms än 65W / kanal skulle jag tippa. men max-effekten överstiger jag ju inte? Hjälp mig i dimman=)
Tack på förhand
MVH Eric smile

Rise and rise again, until lambs become lions!

2 035 Inlägg
13 april 2011
#2
Onödigt med ett fyrkanalssteg till två högtalare men är det det du ska använda så bryggkoppla högtalarna.

Bry dig inte så mycket om effekten. Det steget lämnar inte så mycket effekt.

Biljudsveteran sen 1984!

265 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
#3
Tackar:) hade tänkt mata mina 6*9" genom steget med, därav 4 kanaler, även att de har jag över big_smile
bosabengt skrev:
Onödigt med ett fyrkanalssteg till två högtalare men är det det du ska använda så bryggkoppla högtalarna.

Bry dig inte så mycket om effekten. Det steget lämnar inte så mycket effekt.

Rise and rise again, until lambs become lions!

2 914 Inlägg
13 april 2011
#4
jamen är steget bryggbart i 4 ohm är det ju inga problem med att använda endast 2 högtalare. tongue

2 035 Inlägg
13 april 2011
#5
Saabarn_Eric skrev:
Tackar:) hade tänkt mata mina 6*9" genom steget med, därav 4 kanaler, även att de har jag över big_smile
bosabengt skrev:
Onödigt med ett fyrkanalssteg till två högtalare men är det det du ska använda så bryggkoppla högtalarna.

Bry dig inte så mycket om effekten. Det steget lämnar inte så mycket effekt.


kommer nog bli bra.

Biljudsveteran sen 1984!

265 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
#6
klart det blir^^ smile bara de att man har inflamation i axeln, så arbetet går slött som satan då man är väldigt högerhänt xD
bosabengt skrev:
Saabarn_Eric skrev:
Tackar:) hade tänkt mata mina 6*9" genom steget med, därav 4 kanaler, även att de har jag över big_smile
bosabengt skrev:
Onödigt med ett fyrkanalssteg till två högtalare men är det det du ska använda så bryggkoppla högtalarna.

Bry dig inte så mycket om effekten. Det steget lämnar inte så mycket effekt.


kommer nog bli bra.

Rise and rise again, until lambs become lions!


Sök