5938
Sök

Köpråd volvo 960/965

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
14 april 2011
linuslinje skrev:
RD_87 skrev:
Jag har lite funderingar kring 960, jag har inte rört Volvos vitblockare någonsin. Nåt speciellt man ska tänka på? Jag har god kunskap om allmän motorlära, det är alltså modellspecifika grejor jag är ute efter. Funderar också på om någon har provat att peta ner den motorn i 140/160? Lite ot men jag har en liten plan tongue

Du får nog specifiera dig lite mer. Vad är det du undrar?

Bra motorer. Man måste byta stift och olja ibland.

Funderade bara på om motorerna är bra eller om dom lider av några kända problemtyp BMW's vippor eller liknande. Jag har ingen lust att köpa en bil som funkar 3 veckor per månad tongue Jag har bara inte hållit på med dom motorerna, det är allt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

4 005 Inlägg
14 april 2011
RD_87 skrev:
linuslinje skrev:
RD_87 skrev:
Jag har lite funderingar kring 960, jag har inte rört Volvos vitblockare någonsin. Nåt speciellt man ska tänka på? Jag har god kunskap om allmän motorlära, det är alltså modellspecifika grejor jag är ute efter. Funderar också på om någon har provat att peta ner den motorn i 140/160? Lite ot men jag har en liten plan tongue

Du får nog specifiera dig lite mer. Vad är det du undrar?

Bra motorer. Man måste byta stift och olja ibland.

Funderade bara på om motorerna är bra eller om dom lider av några kända problemtyp BMW's vippor eller liknande. Jag har ingen lust att köpa en bil som funkar 3 veckor per månad tongue Jag har bara inte hållit på med dom motorerna, det är allt.

Nä det är inte så mkt fel med dem generellt, i princip samma motor som 5cyl för övrigt, bara att det sitter en till cylinder och den är rak.

Sök