Volvo 745 GL Med 745 turbo el. Torkare startar när halvljus sätts på.

VolvoDrutten
6 april 2011 · 38 Inlägg

Varför går vindrutetorkarna igång när bilen är igång och man sätter på lyset? Stänger jag av lyset så slutar vindrutetorkarna.

Elen och alla kablar kommer från en volvo 745 turbo men de finns kvar el orginal.


Tacksam för dom svar jag får smile

denton
11 april 2011 · 214 Inlägg

Största sannolikhet dålig jord. Sitter vid jordpunkten vänster fram på bilar med sugmotorer och tvärtom på karosser med turbo.

Nibbor2
13 april 2011 · 226 Inlägg

Fixat det?

Har samma mög på min 740 GLT + att belysningen till instrumentpanelen inte fungerar. Ska testa rycka till jordkablar imorrn o se ifall det löser sig smile

145 744 782 965 V50
VolvoDrutten
13 april 2011 · 38 Inlägg

Nibbor2 skrev:
Fixat det?

Har samma mög på min 740 GLT + att belysningen till instrumentpanelen inte fungerar. Ska testa rycka till jordkablar imorrn o se ifall det löser sig smile

Allt är fixat och de var jorden på höger framskärm. smile Lätt att fixa, rengjorde med en kniv och lite WD40 så gick de skitbra. big_smile

Nibbor2
13 april 2011 · 226 Inlägg

VolvoDrutten skrev:

Nibbor2 skrev:
Fixat det?

Har samma mög på min 740 GLT + att belysningen till instrumentpanelen inte fungerar. Ska testa rycka till jordkablar imorrn o se ifall det löser sig smile

Allt är fixat och de var jorden på höger framskärm. smile Lätt att fixa, rengjorde med en kniv och lite WD40 så gick de skitbra. big_smile

Gött, höger fram när man står framför bilen eller sitter i den? smile Alt. vid batteriet eller Luftburken?

145 744 782 965 V50
denton
13 april 2011 · 214 Inlägg

Nibbor2 skrev:

VolvoDrutten skrev:

Nibbor2 skrev:
Fixat det?

Har samma mög på min 740 GLT + att belysningen till instrumentpanelen inte fungerar. Ska testa rycka till jordkablar imorrn o se ifall det löser sig smile

Allt är fixat och de var jorden på höger framskärm. smile Lätt att fixa, rengjorde med en kniv och lite WD40 så gick de skitbra. big_smile

Gött, höger fram när man står framför bilen eller sitter i den? smile Alt. vid batteriet eller Luftburken?

bilens sida så att säga tongue när man sitter i bilen smile vid luftburken på båda bilarna wink

Nibbor2
13 april 2011 · 226 Inlägg

denton skrev:

Nibbor2 skrev:

VolvoDrutten skrev:

Allt är fixat och de var jorden på höger framskärm. smile Lätt att fixa, rengjorde med en kniv och lite WD40 så gick de skitbra. big_smile

Gött, höger fram när man står framför bilen eller sitter i den? smile Alt. vid batteriet eller Luftburken?

bilens sida så att säga tongue när man sitter i bilen smile vid luftburken på båda bilarna wink

Jaha, fett trångt juu! sad
Men tackar smile Skall prövas imorrn tongue återkommer med testresultat big_smile

145 744 782 965 V50
VolvoDrutten
14 april 2011 · 38 Inlägg

Nibbor2 skrev:

denton skrev:

Nibbor2 skrev:

Gött, höger fram när man står framför bilen eller sitter i den? smile Alt. vid batteriet eller Luftburken?

bilens sida så att säga tongue när man sitter i bilen smile vid luftburken på båda bilarna wink

Jaha, fett trångt juu! sad
Men tackar smile Skall prövas imorrn tongue återkommer med testresultat big_smile

Ja de är lite trångt men de går rätt lätt om man plockar bort luftburken smile Hoppas det löser sig tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang