1889
Sök

Hur långt ner får boarden gå?

47 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
ja undrar hur långt ner en board få gå? vad är lagligt?tongue

8 Inlägg
15 november 2010
10 % av rutan lr så är det 10 cm tonguecool

47 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
okej tack för svaret då:P

Olika
907 Inlägg
15 november 2010
Trible skrev:
10 % av rutan lr så är det 10 cm tonguecool

Säger vem?

Mvh
Fredrik

8 Inlägg
15 november 2010
de är de ja har hört iallfall tongue

Olika
907 Inlägg
15 november 2010
Trible skrev:
de är de ja har hört iallfall tongue

Det hörs så mycket, ta reda på fakta istället så nya myter inte behöver uppstå.

Mvh
Fredrik

I got Dubs!
2 423 Inlägg
15 november 2010
Team-Bmw skrev:
Jag ringde och frågade besiktning/vägverket förut om det där, och fick svaret: ''Om besiktningsmannen tycker att det är tillräckligt för synfältet, så avgör dom det på plats''. Men som tidigare svar så för att vara på den säkra sidan så ta de ner till pilarna/strecken på sidorna

från
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117365

47 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
okej men då har vi ju svaret på den frågan tack så mkt:)

10 Inlägg
15 november 2010
enligt björn som jobbade på besiktningen så fick jag ha 13cm utan att någon kunde säga något, men det finns oftast någon sorts markering på rutan med, sen så brukar inte sheriffen säga nåt ifall du kanske har 15-17 cm tongue jag hade 14 cm på kicker boarden har jag för mig

19 Inlägg
15 november 2010
Som sagt finns ett litet märke. Även hört nåt att de ska vara minst 30cm från rattens topp och upp till kanten. Har blivit stoppad flera gånger utan att blivit tillsagt men besiktning sätter 2:a om dom e tjurig

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
15 november 2010
http://www.dekaltrim.nu/siktmall.jpg

Ska finnas tydligare regler ifrån vv men där har du nått bra att gå efter.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

10 Inlägg
15 november 2010
tjuriga sheriffer hittar alltid nåt tongue

fredin skrev:
Som sagt finns ett litet märke. Även hört nåt att de ska vara minst 30cm från rattens topp och upp till kanten. Har blivit stoppad flera gånger utan att blivit tillsagt men besiktning sätter 2:a om dom e tjurig

47 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
okej:)

4 Inlägg
18 november 2010
Min Farfar äger ett tryckeri och sätter på solfilm på bilar och enligt lag ska det vara max 25% av rutan som dom har sagt. Alltså om runtan är 100 cm får du ha 25cm lång.

3 292 Inlägg
14 april 2011
Åldrig tråd.. men på besiktningen säger dom att om man sätter ett A4 papper på ratten på bredden så får man måttet ang hur långt ner man får ha bård/solfilm på framrutan.. uppifrån sett alltså.. tumregel sa han till mig..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

KHRacing
15 april 2011
Danne - dock säger svensk lag att inget får appliceras på E-märkta saker till fordon.

så alla som tror/hört/farfar sagt/grannens bästa polares kusins bestman på hans bröllop,,,, som jobbar på besiktningen. har alltså fel.

3 292 Inlägg
15 april 2011
KHRacing skrev:
Danne - dock säger svensk lag att inget får appliceras på E-märkta saker till fordon.

så alla som tror/hört/farfar sagt/grannens bästa polares kusins bestman på hans bröllop,,,, som jobbar på besiktningen. har alltså fel.

Ja jag tyckte det var många som hört olika saker.. så jag åkte direkt till bilprovningen och frågade där.. han sa: Lägg ett A4 på ratten.. så får du måttet som vi godkänner ang hur mycket film du får ha på rutan.. så det gjorde jag och det fick fint.. big_smile 

Jag har ingen "morfar eller mormor eller nån kompis som känner en annan som har sagt".. åkte bara till bilprovningen och ställde en fråga och fick ett svar.. och vips var bilen besiktad utan att nån sa nåt alls. big_smile

KHRacing
15 april 2011
Danne_1977 skrev:
Ja jag tyckte det var många som hört olika saker.. så jag åkte direkt till bilprovningen och frågade där.. han sa: Lägg ett A4 på ratten.. så får du måttet som vi godkänner ang hur mycket film du får ha på rutan.. så det gjorde jag och det fick fint.. big_smile 
........text.....

Alltså, ja, jag har gjort samma sak, men själva lagtexten som trådskaparen frågade efter... säger NEJ :-)

3 292 Inlägg
15 april 2011
KHRacing skrev:
Danne_1977 skrev:
........text.....

Alltså, ja, jag har gjort samma sak, men själva lagtexten som trådskaparen frågade efter... säger NEJ :-)

Är säkert mycket möjligt.. men så länge dom godkänner så ska man ju vara glad.. big_smile

Sök