4910
Sök

Biltema har börjat sälja 850 R 16 T turbo med 7ans vinklade avgashus, något att lita på?

73 Inlägg
16 april 2011
Håller med kör man som en idiot efter man monterat en ny turbo får man skylla sig själv.. Men så var det inte i detta fallet!!

Bara för att det är garanti på sakerna så ska man alltså chansa på att det håller! gjorde jag var utan bil exstra länge för detta! enligt mig passar feltema bättre en biltema.. men tycker endå att den är en rolig affär att kolla i kan fynda mycket också.

Tjipp tjopp flöjt nu var sagan slut! natti natti

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 april 2011
Vad har du för grund att göra det uttalandet? Kanske är du själv som inte kan köra bil? Kanske var fabriksfel eller dylikt.

Personligen anser jag det vara bättre att handla där än på de flesta andra ställen, och ja jag har handlat på de flesta ställena.

Även jag har monterat en biltema turbo för kanske 1-2år sedan och den bilen rullar utan problem än idag.
Senast redigerat av hedley (17 april 2011)

"Liberty of thought is the life of the soul"

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
17 april 2011
Satte dit en biltema turbo på min 9-5 2,3t för ungefär ett år sen och trots steg 1 programvara fungerar den fortfarande bra.

Men är väldigt säker på att det är kina grejer och inte mitsubishi eller garret dom säljer, kina grejer blir bättre o bättre dom med så duger till mkt.

- Time Attack -

Smålänning
7 887 Inlägg
17 april 2011
Kör på det.

Garanti är garanti, och jag tvekar på att dom är mycket sämre (om ens något?) än ett originalagg.
En turbo är ingen avancerad sak liksom... en rörlig huvuddel liksom...

Kör bara in den vettigt och byt olja direkt efter bytet, och efter inkörningen så ska den nog gå många mil smile

Biltema har mycket bra grejer. Hade det vart skit hade dom inte kunnat gå med vinst wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

73 Inlägg
17 april 2011
hedley skrev:
Vad har du för grund att göra det uttalandet? Kanske är du själv som inte kan köra bil? Kanske var fabriksfel eller dylikt.

Personligen anser jag det vara bättre att handla där än på de flesta andra ställen, och ja jag har handlat på de flesta ställena.

Även jag har monterat en biltema turbo för kanske 1-2år sedan och den bilen rullar utan problem än idag.

Mina erfarnheter lägger jag dom grunderna på! Plus köra bil kan jag skruva kan jag! Så jag vet hur en bil fungerar!

Du har tydligen bra erfarenheter av delar till bilar på biltema! Vilket jag inte har,även många av min vänner!
Sen finns det mycket bra saker också. som jag helldre handlar där än nån annan stans.

Alla har rätt till sin åsikt! säger bara vad jag tycker. han som starta denna tråd undrade hur turborna va på biltema.. Då berätta jag vad jag tycker. sen gör alla som dom vill endå..

Slut tjötat nu tack!

Hoppas alla får en underbar dag i detta fina vår väder smile //Mvh Niklas

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 april 2011
Tydligen är ordföljd och grammatik däremot inte din grej.
Hursomhelst, ja alla har rätt till en egen åsikt däremot framstår det som löjligt och delvis omoget att under upprepande tillfällen fortsätta att skriva och uttrycka sitt uppenbarligen undangömda hat gentemot ett företag på de viset.

"Liberty of thought is the life of the soul"

561 Inlägg
17 april 2011
Niklaz_86 skrev:
Frugan var inne först och prata med dom.. killen som stog i kassan var rätt stödig typ mot henne. skulle inte få nått alls tebax enligt han. jag ringde frugan på vägen hem från jobbet och fråga hur det hade gått. och fick veta hur han på FELTEMA hade betet sig...

Jag blev fly förbannad. vände på motor vägen.. där poliserna och andra utrycknings fordon vänder. Åkt in och fick tag på han. frågade han om det berodde på att hon va tjej då vi inte skulle få nått tebax. Men helt plötligt skulle vi få pengar tebax!

Och så tog han upp en lapp där jag kunde fylla i vad som mer kommer att kosta på grund av turbo raset. tog den till verkstad  killen.. han fyllde i olja si och så mycket oljefilter och en massa mer . och att katalysatorn kanske har pajjat också. men det ser vi på nästa bes. fick 4000kr för turbon. och 3000kr för det som verkstan skrev också. var lite mer saker en olja och det.. men kommer inte ihåg allt han skrev :S

Några månader senare börja det komma skit ur avgasröet. gick till biltema. och jag skulle få en ny katalysator av dom. men jag sa att jag inte ville ha deras skit. så jag fick dom pengarna som deras kostade. kommer inte ihåg hur mycket men. Behövde iallafall inte byta katten.. gick igenom endå tongue får se hur det går denna gången dock :S

Tror ni inte på det jag har skrivt nu. så skicka ett mail eller pm till s_sandblom . min gamla granne. han jobbade även på biltema när detta hände

Det som var bra var att biltema tog på sig allt. Och ville ersätta alla skador och även dom skadorna som kunde komma lite senare på grund av detta!

Mvh Niklas

Ps jag skriver och stavar som en kråka. hoppas ni har översende med detta.

Och det där är ju extremt ballt du......

Sök