4457
Sök

Vibrerande Ford Mondeo 2,0I GIHA HG årsmodell 1997

11 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Bilen vibrerar å skakar i framvagnen när man kommer upp över 70 å motorn drar, de känns inget när man bara rullar, kan hända att de vibrerar under de men känns som mest när man passerat den hastigheten. har kollat bromsar, skivor, Däck, Axlar, Knutar, Stag, Motorkuddar. men inget verkar vara fel.. kanske nån där ute som haft samma fel???

1 738 Inlägg
17 april 2011
obalanserade däck? länkarmar? Något som du kollat upp!

11 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
jepp har kollat däck, men inte dom.. vibrerar den så mycke om dom e dåliga???

11 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
det är ingen rattfrossa när den skakar...

1 738 Inlägg
17 april 2011
Galantglsi skrev:
jepp har kollat däck, men inte dom.. vibrerar den så mycke om dom e dåliga???

Du kan ju ha tappat någon vikt på fälgen, och det kan du ju bara se i en balansmaskin men det hade du gjort? och länkarmarna fick jag vibrationer av en gång + att när man bromsar så drar den åt det hållet länkarmen är sämst! åk till en vekstad o bend lite med ett järn/kofot o kolla om det glappar!

Motorfästen kan gåt av?

11 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
ja ha just lagt om däcken så ja tror inte att de är nå med däcken. å den drar inte åt nåt hål när man bromsar.

1 738 Inlägg
17 april 2011
okej :s nya däck eller gammla? var vibrationerna före eller efter däckomlägningen?

11 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
nya däck å var både före och efter... byte på verkstad så dom bör vara okej... å ratten skakar inget eller drar inte åt något håll..

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 april 2011
Ford har problem med diverse bussningar i framvagnen...Minns inte vilken det var men reservdelsfirmorna säljer en förstärkt variant av den bussningen som brukar vara orsaken till "vibbarna", har för mig att även  Biltema säljer dessa...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök