5798
Sök

Spela basen bakåt eller framåt i Bmw e39 ?

65 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
#1
nu är de så att ja spelat min bas bakåt i min bil ett tag men funderar på att ändra håll, nån som tror/ vet att det kommer spela bättre med den framåt, får ju som sagt in lite dåligt med ljud .smile


451 Inlägg
19 april 2011
#2
Tyvärr är det enda sättet att få in ljudet på ett vettigt sätt i kupén att bygga en bandpasslåda med porten upp genom hatthyllan i dessa bilar. (för du har ingen skidlucka?)

Bandpasslådor är för övrigt bland de mest komplicerade baslådor man kan bygga.

65 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
#3
Rigan skrev:
Tyvärr är det enda sättet att få in ljudet på ett vettigt sätt i kupén att bygga en bandpasslåda med porten upp genom hatthyllan i dessa bilar. (för du har ingen skidlucka?)

Bandpasslådor är för övrigt bland de mest komplicerade baslådor man kan bygga.

har kapat upp en skidlucka och även tagit bort en del under hatt hyllan. gillar inte dom där band pass lådorna. har haft en sån med mina gamla tior och det funka då inge bra hmm


1 435 Inlägg
19 april 2011
#4
Hej

Spela frammåt tätat så att port och bas enbart kan andas genom skidluckan och inte något bakåt.

Så hade jag gjort, fungerade fint i min E34 sedan.


3 187 Inlägg
19 april 2011
#5
håller med alpine, har du ett hål in i kupén (skidlucke variant) så ställ lådan så den spelar in i kupén sen bygger du en ram runt lådan och tätar mellan lådan och väggen så ljudet pressas in i kupén! smile

att endast ställe lådan framåt utan att täta runt kommer inte att låta bra! bara en för varning wink



Sök