4805
Sök

Tips på hur koppla basen

370 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
#1
tjena..
tänkte kolla med er hur jag ska koppla min ground zero gzuv12x till min mds amp2 steg så att det låter så bra som möjligt..
info om bas:
http://www.ground-zero-audio.com/english/05_uw12.htm
info om steg:
http://www.trademan.nu/mds/?p=showproduct&id=145
tacksam för svar o beskrivning...

Låt Turbon Glöda

3 187 Inlägg
20 april 2011
#2
sisu1986 skrev:
tjena..
tänkte kolla med er hur jag ska koppla min ground zero gzuv12x till min mds amp2 steg så att det låter så bra som möjligt..
info om bas:
http://www.ground-zero-audio.com/english/05_uw12.htm
info om steg:
http://www.trademan.nu/mds/?p=showproduct&id=145
tacksam för svar o beskrivning...

http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=4

koppla i 2 ohm smile


370 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
#3
och från steget ta plusen från ena kanalen o minus från andra kanalen?

Låt Turbon Glöda

3 187 Inlägg
20 april 2011
#4
sisu1986 skrev:
och från steget ta plusen från ena kanalen o minus från andra kanalen?

yes, brygga kanalerna smile


370 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
#5
tackar för ett snabbt o bra svar=)

Låt Turbon Glöda

6 851 Inlägg
20 april 2011
#6
brygga man steget så måste man koppla som bild två.


370 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
#7
E det så?
har kopplat som bild ett nu..

Låt Turbon Glöda

370 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
#8
men kopplar man som bild två så kör man ju med 4ohm?

Låt Turbon Glöda

21 761 Inlägg
22 april 2011
#9
8 Ohm blir det, inte 4 Ohm. Det där steget är bara specat till 2 Ohms belastning i stereoläge, vilket innebär 4 Ohms belastning i bryggat läge. Därför måste basen kopplas enligt bild 2. smile


Sök