Ej nummerskylt fram i USA?

LuVinEm Från Småland
21 april 2011 · 26 Inlägg

Hej!

jag försökte kolla upp på forumet men gav inget svar när jag sökte. Så jag undrar om ni här inne vet varför i vissa delstater i USA eller kanske andra länder har inte nummerskylt fram? såg det när jag sökte lite på youtube bilar utan nummerskylt fram. Det såg mycket finare också! varför har vi inte här i Sverige? =_=, man hinner ändå ser regi fram om en bil kommer i 50km/h.

lite off fråga men skulle vara kul o veta

/Jim

LuVin'Em Vrom Vrom From The Back
SportPilot Ubåtsingenjör
21 april 2011 · 7 232 Inlägg

LuVinEm skrev:
Hej!

jag försökte kolla upp på forumet men gav inget svar när jag sökte. Så jag undrar om ni här inne vet varför i vissa delstater i USA eller kanske andra länder har inte nummerskylt fram? såg det när jag sökte lite på youtube bilar utan nummerskylt fram. Det såg mycket finare också! varför har vi inte här i Sverige? =_=, man hinner ändå ser regi fram om en bil kommer i 50km/h.

lite off fråga men skulle vara kul o veta

/Jim

fartkamerorna kommer ju inte kunna ta vackra bilder på oss om vi inte har plåten fram !

eller jo bilder kommer de kunna ta men de blir ju svårare att identifiera oss !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
LuVinEm Från Småland
21 april 2011 · 26 Inlägg

oj jag glömde fartkameran, inte ofta man pratar om stolpen precis

LuVin'Em Vrom Vrom From The Back
DusanMandick Random Hero
21 april 2011 · 4 047 Inlägg

staten kan vända på fartkamerorna så är problemet löst? smile vi får snyggare frontar o dom får se våra bakdelar på bild ? smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Anuslainen
21 april 2011 · 59 Inlägg

DusanMandick skrev:
staten kan vända på fartkamerorna så är problemet löst? smile vi får snyggare frontar o dom får se våra bakdelar på bild ? smile

Fast då ser dom ju inte vem som kör?

Bra idé måste jag säga. smile

Senast redigerat av Anuslainen (21 april 2011)

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
21 april 2011 · 1 418 Inlägg

Amerikanska lagarna fungerar så att dom behöver inte identifiera föraren utan ägaren av bilen får böter och måste betala. I sverige så läggs böterna på den som kör så alltså måste dom ta kort framifrån å få med föraren på bild så han/hon kan identifieras och bötfällas.

Jag tycker att vi kan ändra svenska lagen och köra som i USA. Visst, lånar du ut bilen å denne kör för fort så får man väl se till att kräva den personen på pengar i efterhand isf.
Jag räknar med att få x-antal böter i sommar då camarons reg.skylt kommer sitta på vänster sida av bilen just framför vänster framdäck. För tydligen säger lagen att skylten bara behöver vara synlig för mötande trafik så då monterar vi den så att bara mötande trafik kan se den då smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 april 2011 · 17 485 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
Amerikanska lagarna fungerar så att dom behöver inte identifiera föraren utan ägaren av bilen får böter och måste betala. I sverige så läggs böterna på den som kör så alltså måste dom ta kort framifrån å få med föraren på bild så han/hon kan identifieras och bötfällas.

Jag tycker att vi kan ändra svenska lagen och köra som i USA. Visst, lånar du ut bilen å denne kör för fort så får man väl se till att kräva den personen på pengar i efterhand isf.
Jag räknar med att få x-antal böter i sommar då camarons reg.skylt kommer sitta på vänster sida av bilen just framför vänster framdäck. För tydligen säger lagen att skylten bara behöver vara synlig för mötande trafik så då monterar vi den så att bara mötande trafik kan se den då smile

Sist jag var i US hade vi en bil utan nummerplåt fram. Hämtade den i L.A. Sen kan tilläggas att man i många stater får köra mot rött...

Alltså i en korsning och man ska svänga höger så får man köra mot rött! Blev en och annan uppretad och tutande jänke bakom innan detta blev klart för oss!

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
21 april 2011 · 1 418 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

_night_stalker_ skrev:
Amerikanska lagarna fungerar så att dom behöver inte identifiera föraren utan ägaren av bilen får böter och måste betala. I sverige så läggs böterna på den som kör så alltså måste dom ta kort framifrån å få med föraren på bild så han/hon kan identifieras och bötfällas.

Jag tycker att vi kan ändra svenska lagen och köra som i USA. Visst, lånar du ut bilen å denne kör för fort så får man väl se till att kräva den personen på pengar i efterhand isf.
Jag räknar med att få x-antal böter i sommar då camarons reg.skylt kommer sitta på vänster sida av bilen just framför vänster framdäck. För tydligen säger lagen att skylten bara behöver vara synlig för mötande trafik så då monterar vi den så att bara mötande trafik kan se den då smile

Sist jag var i US hade vi en bil utan nummerplåt fram. Hämtade den i L.A. Sen kan tilläggas att man i många stater får köra mot rött...

Alltså i en korsning och man ska svänga höger så får man köra mot rött! Blev en och annan uppretad och tutande jänke bakom innan detta blev klart för oss!

Mvh
Alexander

hehe, kan förstå att dom blev irriterade tongue Dom tycker väl att turister ska ha en skylt i bakrutan som talar om att de e en turist som kör tongue

Florida e väl lite speciellt oxå med att man inte behöver besiktiga bilen och att det inte är mot lagen att trimma bilarna. Som jag fattat de så är allt polisen kan göra att föreslå att man borde ta bort lite trim för en egens säkerhet. Visst är bilen i sånt skick så den blir rent trafikfarlig så e de en annars femma men annars så verkar de va fritt fram smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
LuVinEm Från Småland
21 april 2011 · 26 Inlägg

orka med kameran, den kostar också... har hört att den kostar ca 200.000 st!..., har ni märkt att kameran är i svart blå och vit big_smile, lika gärna masker den med polis kläder

ha som på mc bara regskylt bak! eller osynlig nummertext på vindrutan som kameran kan se

LuVin'Em Vrom Vrom From The Back
Slash Saabifierad
22 april 2011 · 2 026 Inlägg

_night_stalker_ skrev:

Dieselsmurfen skrev:

_night_stalker_ skrev:
Amerikanska lagarna fungerar så att dom behöver inte identifiera föraren utan ägaren av bilen får böter och måste betala. I sverige så läggs böterna på den som kör så alltså måste dom ta kort framifrån å få med föraren på bild så han/hon kan identifieras och bötfällas.

Jag tycker att vi kan ändra svenska lagen och köra som i USA. Visst, lånar du ut bilen å denne kör för fort så får man väl se till att kräva den personen på pengar i efterhand isf.
Jag räknar med att få x-antal böter i sommar då camarons reg.skylt kommer sitta på vänster sida av bilen just framför vänster framdäck. För tydligen säger lagen att skylten bara behöver vara synlig för mötande trafik så då monterar vi den så att bara mötande trafik kan se den då smile

Sist jag var i US hade vi en bil utan nummerplåt fram. Hämtade den i L.A. Sen kan tilläggas att man i många stater får köra mot rött...

Alltså i en korsning och man ska svänga höger så får man köra mot rött! Blev en och annan uppretad och tutande jänke bakom innan detta blev klart för oss!

Mvh
Alexander

hehe, kan förstå att dom blev irriterade tongue Dom tycker väl att turister ska ha en skylt i bakrutan som talar om att de e en turist som kör tongue

Florida e väl lite speciellt oxå med att man inte behöver besiktiga bilen och att det inte är mot lagen att trimma bilarna. Som jag fattat de så är allt polisen kan göra att föreslå att man borde ta bort lite trim för en egens säkerhet. Visst är bilen i sånt skick så den blir rent trafikfarlig så e de en annars femma men annars så verkar de va fritt fram smile

Det kallas frihet under ansvar. Istället får du bötesbelopp på alla saker som är fel så bötesbeloppen kan smita upp i många tusen dollar.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
LuVinEm Från Småland
23 april 2011 · 26 Inlägg

Tycker jag med, trafikverk mpste tydligen vara barnvakt och föräldrar till oss resten av livet, sökte upp en saab 9-5 aero 2010 sedan på youtube, såg skit fin ut utan reg fram, plus i kanten utan reg fram där

LuVin'Em Vrom Vrom From The Back
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
23 april 2011 · 1 948 Inlägg

Jag tycker med att vi har otroligt töntiga och meningslösa regler som hade gått att ordna på ett bättre sett.

Framförallt det här med "trimning/modifiering" av bilar. Så länge du inte reggar som ombyggt fordon så är reglerna duktigt luddiga. Och jag tycker dem är skumma och konstiga även för ombyggt fordon.

Skylt hade vi kunnat slippa fram på bilen, eller så kunde det iaf. varit lätt att få dispens för en mindre skylt just fram. För det är bara för kamerornas skull, plus när man står parkerat dem behövs. Du hinner knappast läsa regnumret när du möter en bil.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
AudiZack Living the good Life!
23 april 2011 · 585 Inlägg

I Canada så behöver man inte heller regnummer fram, på vissa bilar istället för ett regnummer så har ägarna monterat dit lite roliga skyltar eller märket på bilen som regnummer.

Och bilarna blir så jävla mycket snyggare på det viset.

When the flag drops, the Bullshit stops.
rickylicious Webbutvecklare
23 april 2011 · 2 369 Inlägg

"Frihet under ansvar" hade ju aldrig fungerat i Sverige när man läser trådar där folk TÄVLAR om vem som har fått flest 2:or på sin 740 och när folk plockar bort fjädrarna och tror att väghållningen blir bättre eftersom bilen blir lägre. tongue

Fast det klart. Skulle vi ta efter att polisen på plats får sätta böter belopp på tiotusentals kronor på trafikfarliga bilar så skulle jag gilla idén. smile Då funkar det helt plötsligt bättre än besiktning en gång om året eftersom väldigt få nog skulle våga köra runt i sina lik.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang